סגור

נחשף בכלכליסט
השווקים הם רק התירוץ: רוזן וטוכמאייר מנסים להוריד את המחיר של כצמן

ישראל קנדה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר הודיעה שהיא מקפיאה את הצעת הרכש לנורסטאר, החברה־האם של גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן בשל המצב בשווקים. המטרה היא להוריד את המחיר

שני הצדדים בעסקה שאמורה להעביר את גזית גלוב לידי ידיים חדשות ביצעו אתמול מהלכים נוספים במשחק המוחות שהם משחקים. כפי שנחשף ב"כלכליסט", ישראל קנדה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר הודיעה אתמול לנורסטאר, החברה־האם של גזית גלוב שבה שולט חיים כצמן (27.7%), כי היא מקפיאה את ההצעה שהגישה לרכישת מלוא המניות שלה, וזאת בשל המצב בשווקים.
לפני חודש בדיוק, הגישה ישראל קנדה הצעה לרכוש את מלוא מניות נורסטאר שאינן בידה (77.4%) לפי מחיר של 55 שקל למניה ובתמורה כוללת של עד 1.5 מיליארד שקל, מה ששיקף לחברה שווי שוק של כ־2 מיליארד שקל. ישראל קנדה הציעה לשלם חלק מהתמורה במניות של גזית גלוב עצמה, וזאת בהתאם לבחירת בעלי המניות. ההצעה הוגשה בתיאום עם כצמן, שאיתו נפגש רוזן במיאמי במהלך חופשת הפסח, והביאה לסיומה מאבק שליטה בחברה.
1 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 12.5.22 מימין אסי טוכמאייר ו ברק רוזן
מוסף שבועי 12.5.22 מימין אסי טוכמאייר ו ברק רוזן
מימין: ברק רוזן ואסי טוכמאייר
(צילום: אוראל כהן)
אלא שמאז מניית נורסטאר , בדומה לרבות מהחברות בשוק, ירדה בצורה משמעותית ואת יום המסחר אתמול החלה במחיר של 41.3 שקל. בעקבות ההודעה של ישראל קנדה נפלה מניית נורסטאר בכ־8% וכעת מחירה עומד על 38 שקל, שמשקף לחברה כולה שווי שוק של 1.3 מיליארד שקל.
למעשה, רוזן וטוכמאייר לא מעוניינים לוותר על העסקה שתהפוך אותם לבעלי הבית בחברה שחולשת על נכסים בכ־40 מיליארד שקל, אלא מנסים לקבל הנחה ולהפחית את המחיר שישלמו עבור המניות. כצמן, מצידו, הודיע שיחדש את התוכנית לחלוקת כ־14% ממניות גזית גלוב כדיבידנד בעין לבעלי המניות של נורסטאר - מהלך שיהפוך כל עסקה עתידית למורכבת ויקרה יותר. גם במקרה שלו, לא מדובר בוויתור על העסקה, אלא בהפעלת לחץ על רוזן וטוכמאייר על מנת שישלימו אותה במחיר המקורי, שמהווה פרמיה משמעותית על מחיר השוק כיום.