סגור

נחשף בכלכליסט
מינוי אורי וטרמן למנכ"ל שופרסל צפוי בתוך יומיים

דירקטוריון הרשת יתכנס ביומיים הקרובים למנות את מחליפו של המנכ"ל המודח, וזאת לאחר שהושגה פשרה בתנאי הסכם סיום ההעסקה של עופר בלוך. ההסכם שהושג יעניק לבלוך 1.8 מיליון שקל תמורת עבודה של חודשיים

דירקטוריון שופרסל יתכנס ביומיים הקרובים וימנה את אורי וטרמן למנכ"ל הרשת. זאת אחרי שאתמול אחר הצהריים הגיעה החברה לפשרה עם המנכ"ל המודח, עופר בלוך, על הסכם לסיום העסקתו.
וטרמן, איש אמונו של היו"ר איציק אברכהן, מכהן כמנכ"ל BE, רשת הפארם של שופרסל. הוא ייכנס לתפקיד שיועד לאורי קילשטיין, אולם האחרון העדיף להתמנות למנכ"ל רשת קארפור המתחרה, לאחר שמינויו בשופרסל התעכב.
למנכ"ל הנכנס ולאברכהן, שכיהן כמנכ"ל שופרסל, הודח מתפקידו וחזר אליה כיו"ר לא יהיו ימי חסד. הם מכירים את החברה ויצטרכו לבלום את הירידה בתוצאות הכספיות. השניים ייבחנו בשבע עיניים בשאלות רבות, ובהן יוקר המחייה והיכולת לאושש את הרשת לאורה. הדומיננטיות של אברכהן תהפוך אותו לפנים של שופרסל במידה גדולה יותר מכפי שהיה עד להדחתו מתפקיד המנכ"ל.
לפי הסכם סיום ההעסקה ההדדי שייחתם בחברה, בלוך יקבל משופרסל שלוש משכורות נוספות בהיקף של כ־400 אלף שקל, דבר שיעמיד את עלות יציאתו מהחברה על כ־1.5 מיליון שקל. לזה יש להוסיף שכר בעלות כ־300 אלף שקל כולל בונוסים צפויים.
המו"מ לפשרה החל שלשום אחר הצהריים ונמשך אתמול בבוקר, והמגעים הביאו לביטול השימוע שנקבע לבלוך לשעה 10.00 בבוקר אתמול. ההתקרבות בין עמדות הצדדים החלה כבר שלשום. שופרסל ביקשה להעניק לבלוך רק את המגיע לו על פי ההסכם כפיצוי, כ־1.1 מיליון שקל, אבל בלוך דרש שכר של שישה חודשי בודה נוספים.
הצדדים התפשרו על שלושה חודשים, והתוספת מותנית באישור אסיפת בעלי המניות של שופרסל, הגופים המוסדיים שהביאו למהפך בחברה — אישור שצפוי להתקבל. נראה כי למרות העימות הקשה בלוך הבין שלא יוכל לכפות על שופרסל את העסקתו, ובשופרסל הבינו כי לא מדובר במקרה פיטורים קלאסי, למרות שקיים סיכוי טוב כי יעמוד למבחן משפטי. לשני הצדדים היה אינטרס לסיים את האירוע בפשרה.
את המגעים ניהלו עורכי הדין של הצדדים, מרים קליינברגר ממשרד ארדינסט אתר מטעמו של בלוך, ועופר צור ממשרד גורניצקי, שייצג
את שופרסל.הפשרה כוללת, בין היתר, גם את הסכמת שני הצדדים למשוך את ההאשמות הכבדות שטפלו זה בזה במכתבים שהחליפו השבוע, ושופרסל ובלוך יחתמו על הסכם סיום ההעסקה. אברכהן מיהר לשלוח לעובדי הרשת מכתב שבו בישר על הפרידה מבלוך, הודה לו על תרומתו ואיחל לו הצלחה בקריירה המקצועית.
בכך באו לקיצם יומיים של האשמות בין הצדדים. בלוך טען כי "הליך השימוע הוא נגוע ופגום. הפיטורים עצמם נגועים ופגומים. יסודם במה שנראה כגחמה בלבד. ההחלטה השרירותית לסיים את עבודתו של בלוך כבר התקבלה. הדרך שבה בחרתם להוציא אותה לפועל היא כוחנית ופוגענית. רמסתם ברגל גסה את זכויותיו של בלוך כעובד וכאדם".