סגור
וול סטריט בורסה בורסת ניו יורק NYSE
וול סטריט (צילום: גטי)

ניו יורק ננעלה בעליות בתום מסחר תנודתי; אך השבוע מחק נאסד"ק 5.7%

מדדי המניות מחקו עליות של 2%, עברו למינוס 0.7% וננעלו בעליות בעד 1.4%; סימן שאלה על החלטות הריבית הבאות של הפד אחרי תוספת מפתיעה של משרות בארה"ב, כשמנגד שיעור האבטלה גבוה מהצפוי; ובחמישי הבא נתון האינפלציה המכריע - מדד המחירים; בשל ירידה חדה בדולר, הנפט זינק ב-5% והזהב קפץ ב-2.8%

דיווח שוטף מהשווקים המובילים בעולם: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים

22:00 - נעילה ירוקה בוול סטריט אחרי יום מסחר תנודתי: מדד דאו ג'ונס טיפס ב-1.3% כמו גם נאסד"ק. מדד S&P 500 הוסיף 1.4%. ירידה שבועית ראשונה במדדים אחרי ארבעה שבועות של עליות. השבוע ירד דאו ג'ונס ב-1.4%, כמו גם S&P 500. נאסד"ק נפל ב-5.7%.
21:25 - גם אם המסחר יסתיים בעליות, המדדים המובילים צפויים לרשום שבוע אדום: דאו ג'ונס רושם ירידה שבועית של 2% נכון לשעה זו, מדד S&P 500 נחתך ב-3.8% ונאסד"ק נסוג ב-6.2%.
21:05 - הנפט האמריקאי (WTI) קפץ היום והשבוע ב-5% (4.44 דולר) לשווי של 92.61 דולר לחבית. כמו במקרה של הזהב, הסיבה העיקרית לזינוק - ירידה חדה בערך המטבע האמריקאי.
20:40 - הזהב זינק היום ב-2.8% (45.60 דולר) למחיר של 1,676.50 דולר לאונקיה. ברקע, ירידה חדה בערכו של הדולר.
20:25 - הכי ניצי: נשיא הבנק הפדרלי של מיאנאפוליס, ניל קשקארי Neel Kashkari אמר בראיון היום ל-AP כי נתוני התעסוקה של אוקטובר מדגימים לנו מדוע יש צורך בהמשך העלאות הריבית, לרמה גבוהה יותר ממה שחשבנו קודם לכן, על מנת לקרר את האינפלציה.
קשקארי אמר את הדברים לאחר ששניים מחבריו לבנק המרכזי, סוזן קולינס נשיאת הפד של בוסטון וטום ברקין נשיא הפד של ריצ'מונד, אמרו דברים דומים, אם כי באופן מתון ואמורפי יותר.
בפגישה הבאה של הפד באמצע דצמבר, מצפה קשקארי שהפד יעלה את תחזית האינפלציה שלו לשנת 2023, לעומת התחזית הקודמת של הפד מספטמבר. יחד עם זאת, קשקארי סרב לומר בראיון בכמה צריכה להיות הריבית גבוהה יותר.
נתוני התעסוקה מצביעים על "סקטור בריא" למרות האטה מסוימת החודשים האחרונים, כך אמר קשקארי בראיון והוסיף, "וזה אומר מבחינתי שיש עוד הרבה עבודה על מנת לקרר את הכלכלה ולהביא לאיזון את הביקוש וההיצע בסקטור התעסוקה".
קשקארי הוא בין הניצים בבנק הפדרלי בנוגע למדיניות הריבית. "בספטמבר הייתה דעתי שהריבית באביב 2023 צריכה לעמוד סביב 4.9%, אך בהתחשב במה שאני יודע כעת (אחרי נתוני התעסוקה) אני אצפה לריבית גבוהה יותר. כמה גבוהה? אני לא יודע".
19:30 - תמונה ברורה לאי יציבות השוק מגיעה מאמזון שעברה לירידות של 1.2% אחרי שעלתה ב-3.5% מוקדם יותר במסחר. מדובר ביום שמיני רצוף באדום לחברת המסחר המקוון, הרצף השלילי הארוך מאז אוגוסט 2019.
מדובר גם ביום חמישי ברצף שהמניה מסיימת בירידות אחרי שרשמה במהלך המסחר עלייה של יותר מ-1%.
אמזון בדרך לשווי הנמוך שלה מאז מרץ 2020. בשמונת הימים באדום צנחה המניה ביותר מ-26%, והיא נופלת מתחילת השנה ביותר מ-46%, בעוד נאסד"ק רושם צניחה של 34% ב-2022.
19:15 - ויש גם דוחות רבעוניים:
סטארבקס קופצת ב-9%. רשת בתי הקפה רשמה רווח והכנסות מעל התחזיות.
מניית חברת ציוד התקשורת Twilio נופלת ב-36% אחרי שסיפקה תחזית מאכזבת להכנסות השנה כולה.
חברת בורסת המסחר בקריפטו קוינבייס עולה ב-3% אחרי שרשמה תוספת גדולה מהצפוי במספר המשתמשים, לצד רווח והכנסות נמוכים מהתחזיות.
פייפאל יורדת ב-5% אחרי שהנמיכה את תחזית ההכנסות השנתית שלה. יחד עם זאת רשמה רווח והכנסות טובים מהצפי.
18:20 - בורסות אירופה סיימו בירוק בוהק לאחר שבין היתר שאבו עידוד מהעליות המוקדמות בוול סטריט, לפני שנמחקו: מדד דאקס הגרמני עלה ב-2.5%, פוטסי הבריטי התחזק ב-2% וקאק הצרפתי קפץ ב-2.8%.
18:10 - שינוי מגמה בוול סטריט, בפעם המי יודע כמה, אחרי נתוני התעסוקה. תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים שוב עולה, והמדדים מוחקים את העליות. נאסד"ק עבר לירידות של 0.3%.
16:15 - נשיאת הבנק הפדרלי של בוסטון סוזן קולינס הגיבה לנתוני התעסוקה בטון שמשתמע לשני פנים: לדבריה, לא ברור עדיין כיצד ינהג הפד בהמשך הדרך (קצב העלאות וגובה הריבית) בהתחשב בנתוני התעסוקה של אוקטובר.
עוד אמרה קולינס כי המשק מתקרב לשיווי משקל בין סיכון שהאינפלציה לא מתקררת בקצב הרצוי, לבין היחלשות הכלכלה במהירות גבוהה מהצפוי, אך הוסיפה כי היא אופטימית ביכולת הפד לקרר את האינפלציה מבלי לגרום להאטה משמעותית בכלכלה.
נשיא הבנק של ריצ'מונד טום ברקין היה ניצי יותר באומרו כי הנתונים האחרונים של אוקטובר מראים שסקטור העבודה עדיין חזק, ועל כן לפד יש עוד הרבה מה לעשות בנידון. לדבריו, הוא מוכן לקצב העלאות חד פחות (חצי אחוז ומטה), אך לאורך זמן רב יותר (משום שדרושות יותר העלאות ריבית אם הקצב חד פחות), ולריבית גבוהה יותר מהצפוי עד עצירת ההעלאות.
15:30 - עליות בפתיחת המסחר בניו יורק: מדד דאו ג'ונס מטפס ב-1%, S&P 500 מתחזק ב-1.3% כמו גם נאסד"ק. הנפט האמריקאי (WTI) מזנק ב-4.7% למחיר של 92.25 דולר לחבית. הברנט מזנק בשיעור דומה.
הזהב קופץ ב-2.3% לשווי של 1,669 דולר לאונקיה. הדולר נחלש משמעותית לעומת המטבעות העיקריים - היורו מתחזק ב-1.2% ונסחר תמורת 0.986 דולרים.
הסיניות מזנקות: עליבאבא קופצת ב-8%, XPeng מנתרת ב-15%.
15:10 - השוק מגיב בחיוב לנתוני התעסוקה, למרות שהם מקרבים את הפד להמשך העלאות הריבית החדות בשל חוזקו של הסקטור. רצון הבנק המרכזי הוא לקרר את שוק התעסוקה, שנחשב לאחד מהסקטורים האחראיים לאינפלציה הגבוהה, כשהמשכורות רק ממשיכות לטפס.
14:50 - החוזים על מדדי המניות בוול סטריט תנודתיים אחרי נתוני התעסוקה של אוקטובר, כשהמשקיעים שוקלים את הצעד הבא של הבנק המרכזי בארה"ב. תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים מזנקת ב-6 נק' בסיס לשיעור של 4.18% ברקע הציפיות להמשך העלאות הריבית לאחר נאום פאוול, שמתחזקות בשל נתוני התעסוקה החזקים.
פאוול ציין בנאומו ברביעי לאחר החלטת הריבית כי הפד יתאים את קצב העלאות הריבית לנתוני התעסוקה ונתוני אינפלציה אחרים (מדד המחירים לצרכן בחמישי הבא). על כן צפוי הפד להמשיך בהעלאות הריבית החדות לאור התוספת המשמעותית והמפתיעה במשרות החדשות.
המניות הסיניות מזנקות בטרום בוול סטריט בעקבות העליות החדות בבורסות סין. עליבאבא ו-JD.Com קופצות ב-9% כל אחת. מגמה חזקה יותר במניות הרכבים החשמליים של הסיניות - XPeng מנתרת בטרום ב-17%, NIO עולה ב-8%.
14:30 - שוק העבודה בארה"ב ממשיך להפגין עוצמה: 261 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי באוקטובר, מעל התחזית ל-205 אלף. שיעור האבטלה עלה ל-3.7%. בעקבות הנתונים מחקו החוזים בוול סטריט את רוב העליות - המשקיעים חוששים כי ללא התקררות של שוק העבודה בארה"ב, הפדרל ריזרב לא יוכל להוריד את האינפלציה.
14:10 - מדד מנהלי הרכש של S&P לגוש היורו, המהווה מדד לאיתנות הכלכלה ולפעילות העסקית, נפל באוקטובר ל-47.3 נקודות, שפל של 23 חודשים, לעומת 48.1 נקודות בספטמבר. האנליסטים צפו עם זאת נפילה חדה יותר, ל-47.1 נקודות. קריאה מתחת ל-50 משמעותה התכווצות.
12:15 - מתחזקות העליות בבורסות באירופה. קאק עולה ב-1.6%, דאקס ב-1.3% ופוטסי ב-0.9%. החוזים בוול סטריט עולים בעד 0.7%.
במסחר המוקדם בניו יורק: חברות המסחר המקוון עליבאבא ו-JD.Com מזנקות בכ-10.5% בעקבות העליות שרשמו בהונג קונג.
10:50 - המסחר בבורסות באירופה מתנהל בעליות שערים - פוטסי בלונדון עולה ב-0.6%, דאקס בפרנקפורט - ב-0.7%, וקאק בפריז - ב-0.8%.
10:10 - מדד האנג סנג בהונג קונג ננעל בזינוק של 5.2%. הבורסה בשנגחאי קפצה ב-2.4%.
07:50 - המסחר בבורסות באסיה מתנהל במגמה מעורבת. מדד האנג סנג בהונג קונג מזנק ב-6.8% - כאשר מניות הטכנולוגיה והמכוניות החשמליות שם מובילות את העליות. בטכנולוגיה - עליבאבא קופצת ב-15.5%, JD.Com ב-14% וטנסנט ב-10.3%. בתחום הרכב החשמלי - Xpeng מנתרת ב-27%, Li Auto - ב-17%. הבורסה בשנגחאי מנתרת ב-2.4%. ברקע לעליות: הקלה בהגבלות הקורונה בסין, ודיווח שלפיו חקירת ארה"ב בנוגע לחברות סיניות הרשומות בנאסד"ק מתקדמת במהירות, דבר המעורר תקוות בקרב משקיעים כי הן לא יימחקו מהמסחר.
מצד שני - מדד ניקיי ביפן מאבד 1.8% לאחר שאתמול הבורסה בטוקיו היתה סגורה בשל חג. מדד קוספי בקוריאה עולה ב-0.6%. מדד MSCI אסיה-פסיפיק שאינו כולל את המניות ביפן קופץ ב-2.6%.
היום (14:30 שעון ישראל) יפורסם דו"ח התעסוקה בארה"ב לאוקטובר. האנליסטים מצפים לתוספת של 205 אלף משרות, ולשיעור אבטלה של 3.5% - ללא שינוי לעומת ספטמבר.
אתמול ננעלו הבורסות בניו יורק בירידות זה היום הרביעי ברצף, ברקע העלאת הריבית בארה"ב והטון הניצי שהביע יו"ר הבנק המרכזי האמריקאי במסיבת העיתונאים שלאחר ההודעה. דאו ג'ונס נחלש ב-0.5%, S&P 500 נסוג ב-1.1% ומדד נאסד"ק נחתך ב-1.7%.