סגור
מטבעות קריפטו ביטקוין את'ר צניחה ירידת מחירים
צלילה בקריפטו (צילום: שאטרסטוק)

עוד קריסה בקריפטו: פלטפורמת וויאג'ר מקפיאה את פעילות הסחר

החברה, העוסקת במסחר ובהלוואות במטבעות דיגיטליים, הקפיאה את פעילות הפקדונות והמשיכות; ההחלטה מגיעה לאחר שהשבוע אחד מלקוחותיה המרכזיים לא עמד בהחזרי תשלומים על הלוואה בשווי 670 מיליון דולר; סיוע מצד מיליארדר הקריפטו סם בנקמן-פרייד לא הספיק להציל את וויאג'ר

קריסה נוספת בתחום הקריפטו: חברת המסחר וההלוואות בנכסים דיגיטליים וויאג'ר דיגיטל (Voyager Digital) הקפיאה את פעילות המסחר של הלקוחות, הפקדונות והמשיכות, כך לפי הצהרה שפרסמה אתמול (ו'). "זו היתה החלטה קשה במיוחד, אבל אנחנו מאמינים שהיא ההחלטה הנכונה בהתחשב בתנאי השוק הנוכחיים", כךמסר מנכ"ל החברה סטיבן ארליך. הוא הוסיף כי המטרה היא להעניק לחברה זמן נוסף כדי "לחקור חלופות אסטרטגיות עם צדדים מעוניינים", וציין כי מידע נוסף יסופק "בזמן המתאים".
ההחלטה התקבלה בשעה שתעשיית הקריפטו חווה חדלויות פירעון וירידות בשווי הנכסים על רקע הצניחה במטבעות הקריפטו. כך למשל המחיר של שני המטבעות הנסחרים ביותר, ביטקוין ואת'ר, נפל ביותר מ-70% לעומת השיאים שנרשמו בנובמבר. הקריסה בחודש מאי של המטבע היציב טרה טלטלה אף יותר את השוק.
לפי CNBC, ביום שני פרסמה החברה הודעה לפיה קרן הגידור בקריפטו 3AC הגיעה לחדלות פירעון על הלוואה בשווי מעל 670 מיליון דולר. בתחילה הודיעו בוויאג'ר כי בכוונתם להמשיך ולנסות לקבל את הכסף מ-3AC ובו בזמן ימשיכו לפעול ולמלא את הוראות הלקוחות והמשיכות.
נכון ל-24 ביוני, החברה החזיקה במזומן ובנכסי קריפטו בשווי 137 מיליון דולר. בחברה ציינו גם שיש להם גישה לקו אשראי בגובה 200 מיליון דולר במזומן ובמטבעות יציבים ועוד קו אשראי של 15 אלף ביטקוין (318 מיליון דולר) מאלמדה ונצ'ורס (Alameda Ventures) – חברת המסחר האלגוריתמי שבבעלות סם בנקמן–פרייד, מייסד FTX, שכבר סייע לחברות בתחום.
בשבוע שעבר התחייבה אלמדה להעביר מימון של 500 מיליון דולר לוויאג'ר, והחברה כבר משכה 75 מיליון דולר מקו אשראי הה. אולם, נראה שזה לא הספיק כדי לאפשר לעסקים להמשיך ולפעול כרגיל.
בשלב זה נראה ששני מטבעות הקריפטו בעלי שווי השוק הגבוה ביותר לא מושפעים מהחדשות על וויאג'ר. מחיר הביטקוין עלה ב-2% בעוד שמחיר האת'ריום התחזק ביותר מ-4% לקראת סוף יום המסחר אתמול. היום הם נסחרים לפי שווי של 19.2 אלף דולר ו-1,045 דולר בהתאמה.
וויאג'ר היא מתחרה של חברת ההלוואות בקריפטו BlockFi, שגם נקלעה לאחרונה לבעיות נזילות. לפי הדיווחים, FTX תרכוש את החברה ב-680 מיליון דולר. ההחלטה של וויאג'ר מזכירה את זו של חברת ההלוואות צלזיוס, שהכריזה בחודש שעבר על הקפאת כל המשיכות וההעברות בשל "תנאי השוק הקיצוניים", ולאחרונה אף פורסם כי היא נערכת לפשיטת רגל אפשרית.