סגור
מטוסים מושבתים אל על חברת תעופה נתב"ג קורונה
נתב"ג (צילום: רויטרס)

פיצויים של 3.9 מיליון שקל מהמדינה חילצו את ממן מהפסד

הפיצויים מהמדינה ותוספת חד פעמית מפעילות החברה הבת גלובוס שמחזיקה בשטחים לוגיסטיים עזרו לקבוצת השילוח והלוגיסטיקה, המפעילה את מסוף המטענים בנתב"ג, להיחלץ מהפסד ברבעון הרביעי של 2023. הרווח הנקי הרבעוני שלה הסתכם ב־4.3 מיליון שקל

קבוצת השילוח והלוגיסטיקה ממן, המפעילה את מסוף המטענים בנתב"ג, קיבלה מהמדינה פיצויים בסך של 3.9 מיליון שקל בגין הנזקים שנגרמו לה מהמלחמה. אלה, בתוספת רווח חד פעמי מפעילותה של החברה הבת גלובוס שמחזיקה בשטחים לוגיסטיים, סייעו לה להיחלץ מהפסד ברבעון הרביעי של 2023, שבו נפגעה פעילותה כתוצאה מהמלחמה. הודות לפיצויים, הרווח הנקי הרבעוני שלה הסתכם ב־4.3 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל ב־2022 עמד על 10.6 מיליון שקל ולעומת 20 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2023.
הכנסותיה של ממן ברבעון צנחו ב־17% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב־238 מיליון שקל. עיקר הפגיעה נרשמה בתחום שירותי התעופה, בו מספקת החברה שירותי קרקע, הסעות לנוסעים ואנשי צוות ומכירת שטחי מטען וכרטיסי טיסה, כשההכנסות בו צנחו ב־54% ל־28 מיליון שקל בלבד. זאת כתוצאה מהפסקת הטיסות של חברות זרות רבות לישראל בעקבות המלחמה. בממן מעריכים שהמגמה תימשך גם ברבעון הראשון של 2024.
בתחום הפעילות העיקרי שלה — אספקת שירותים לוגיסטיים שונים - רשמה החברה ירידה בפעילות של 7.5% והכנסותיה בו הסתכמו ב־154 מיליון שקל. זאת לאור ירידה בפעילות הקמעונאית ובמסחר המקוון, כולל צמצום בייבוא בשל האיום החות'י על תנועת המטען לישראל.
דווקא בפעילות מסוף המטענים של החברה בנתב"ג המלחמה לא הובילה לפגיעה, מכיוון שהחברות הישראליות, שנהנו מעליה בהיקפי הפעילות בעקבותיה, מהוות נתח מהותי בפעילותו. ביחס לרבעון המקביל אומנם נרשמה ירידה של 14% בהכנסות בו ל־47 מיליון שקל, אך זו נובעת בעיקר מכיוון שברבעון המקביל נרשמה בו הכנסה חד פעמית. סה"כ ב־2023 רשמה ממן הכנסות של 1.1 מיליארד שקל, ללא שינוי מ־2022. כשהרווח הנקי הסתכם ב־47 מיליון שקל, ירידה של 7% ביחס ל־2022.
בסוף דצמבר נמחקה ממן מהמסחר בבורסה בתל אביב לאחר שהצעת רכש שהציעו בעלות השליטה בה, קבוצת תעבורה וקבוצת אלייד, התקבלה. תעבורה מחזיקה בעקבותיה ב־75% מהמניות ואלייד ב־25%. תעבורה צפויה למכור לאלייד 10% מהמניות.