סגור

דיפלומט מזהירה שאם לא תעלה מחירים, ייפגעו הדוחות הכספיים שלה

יבואנית מוצרי המזון והצריכה סיכמה את הרבעון השני עם ירידה של 41.2% ברווח הנקי בעקבות דחיית העלאות המחירים שתכננה החברה; המכירות בישראל צמחו ב-5.4% ל-438.1 מיליון שקל, אך ההוצאות טיפסו בצל המלחמה באוקראינה, מגפת הקורונה והמשבר בשרשרת האספקה

דחיית העלאות המחירים שתכננה דיפלומט בפברואר החולף והחודש באו לידי ביטוי בשחיקת הרווחיות התפעולית ובירידה של 41.2% ברווח הנקי, שהסתכם ברבעון השני ב-17.5 מיליון שקל.
מכירות יבואנית מותגי המזון ומוצרי הצריכה דיפלומט, שבשליטת ובניהול נעם וימן, טיפסו ברבעון השני של 2022 ב-2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-723.4 מיליון שקל. הצמיחה הושגה בעיקר מהמכירות בישראל בעקבות איחוד לראשונה של חברת מדיטרנד, העוסקת ביבוא ושיווק מוצרי בריאות, תוספי תזונה ותרופות ללא מרשם.
עם המותגים הבולטים שמייבאת דיפלומט נמנים פרינגלס, פמפרס, טייד, לוטוס, אוריאו, סטארקיסט וג'ילט.
מכירות דיפלומט בישראל, המהוות את ליבת פעילות החברה (60% מהמכירות), צמחו ברבעון ב-5.4% ל-438.1 מיליון שקל. זאת בעוד מכירותיה בדרום אפריקה רשמו ירידה של 11.1% ל-153.6 מיליון שקל בעקבות שינוי מודל הפעילות של תאגיד פרוקטר אנד גמבל עם החברה. הפעילויות הקטנות יותר של החברה בגאורגיה, ניו זילנד וקפריסין, המסתכמות יחד בכ-130 מיליון שקל, צמחו בשיעור של 7%-19% בהשוואה לרבעון המקביל.
אף שהחברה שמרה על הרווחיות הגולמית בגובה 21% מהמכירות, בדומה לרבעון המקביל אשתקד, הצמיחה במכירות בישראל לא באה לידי ביטוי בשורת הרווח התפעולי, שנחתך ב-47% ל- 14.8 מיליון שקל. בחברה נימקו את הירידה ברווח התפעולי ושיעורו בישראל בעלייה בהוצאות התפעול בשל התייקרויות של עלויות תפעול שוטף
החברה כולה רשמה ברבעון ירידה של 38% ברווח התפעולי שהסתכם בכ-26 מיליון שקל. בעקבות כך נשחקה הרווחיות התפעולית של דיפלומט ל-3.6% לעומת 6% ברבעון השני אשתקד. זאת כתוצאה מהגדלת היקף המלאי, עליית מחירי הדלק, החשמל ושכר העבודה, וכן עלייה בהוצאות המיוחסות לחברת מדיטרנד.
בדיפלומט התייחסו לחרם הצרכנים עליו הכריזה ההסתדרות לפני כחודש, וציינו כי נכון למועד הדוח אין לכך השפעה מהותית על היקף המכירות של מותגי החברה, ובראשם טונה סטארקיסט. עם זאת, ציינה החברה כי הקמעונאים המובילים בישראל הודיעו לה כי אין בכוונתם לאשר את בקשתה להעלאת מחירים שביקשה לבצע ולכן דחתה החברה את כוונתה להעלות מחירים עד לאחר חגי תשרי, ואין ביכולתה להעריך את השפעת הדחייה על תוצאותיה הכספיות.
אלא שהחברה הוסיפה כי משבר הקורונה ולאחריו המלחמה באוקראינה גרמו לשיבושים בשרשרת האספקה הגלובלית, לייקור מהותי של עלויות ההובלה הימית וכן למחסור עולמי במוצרי מזון חיוניים כמו גם דלק וגז ולהתייקרותם. גורמים אלה הביאו לייקור מוצרים אותם מייבאת החברה.
להערכת דיפלומט, בשל העלאות המחירים מצד ספקי החברה לאורך השנה והאפשרות להעלאת מחירים נוספת של ספקי החברה, אם החברה לא תעלה את מחירי המוצרים האמורים בהתאמה ללקוחותיה, תהיה לכך השפעה מהותית לרעה על תוצאותיה הכספיות של החברה.