סגור

פועלים ובלנדר מקימות חברה למתן הלוואות צרכניות

יממנו רכישות בבתי עסק ובאתרי אי-קומרס; בלנדר תחזיק 80% ממניות החברה המשותפת והפועלים ב-20%; מדובר בהלוואות שנעשות ברכישות של מעל לאלף שקל במוצרי חשמל, רכב ועוד; הובילו את המהלך - אביבית בנדר מחטיבת החדשנות בבנק, ומטעם בלנדר המנכ"ל גל אביב

כשנה אחרי שהודיעו לראשונה על הכוונה להקים מיזם משותף, בנק הפועלים וחברת בלנדר מדווחים על הקמת חברה משותפת למתן הלוואות צרכניות למימון רכישות בבתי עסק ובאתרי אי-קומרס.


בלנדר תחזיק 80% ממניות החברה המשותפת ובנק הפועלים ב-20%. החברה, העוסקת בהלוואות ישירות בין אנשים (P2P), תהיה אחראית על הליך החיתום הדיגיטלי, שיאשר או יסרב כמעט באופן מיידי לבקשת ההלוואה, ואילו בנק הפועלים יעמיד את ההון במתן ההלוואות.

2 צפייה בגלריה
גל אביב מנכ"ל בלנדר
גל אביב מנכ"ל בלנדר
גל אביב מנכ"ל בלנדר
(סיון פרג')

הליך החיתום מתבסס על אמצעים טכנולוגיים שמטרתם לוודא שהלקוח אינו מתחזה, וכן מתבססים על נתוניו במאגר נתוני אשראי. בלנדר, המנוהלת בידי גל אביב, פרוסה כבר היום במאות בתי עסק, אולם הפעילות החדשה צפויה להתבצע באמצעות החברה המשותפת עם בנק הפועלים. קבוצת ידיעות אחרונות היא בעלת מניות בבלנדר.
את המהלך הובילה מטעם הפועלים אביבית בנדר הממונה על פיתוח עיסקי ופינטק בחטיבת החדשנות והאסטרטגיה בבנק, ומטעם בלנדר הוביל את המהלך המייסד והמנכ"ל גל אביב. העסקה טעונה אישור רשות התחרות ועל החברה לקבל רשיון נותן אשראי מרשות שוק ההון.
מתן הלוואות בנקודות מכירה מהווה מוצר מתחרה לרכישה באמצעות כרטיס אשראי. מדובר בהלוואות שנעשות ברכישות גדולות של מעל ל-1,000 שקל במוצרים כמו מוצרי חשמל, כלי רכב, שכר לימוד וטיפולים רפואיים פרטיים. רכישה ממסגרת האשראי בכרטיס בעסקאות שכאלה עלולה לגזול את רוב המסגרת, ולפגוע בשימוש השוטף בכרטיס האשראי, ואילו ביצוע העסקה בתשלומים בקרדיט כרוך בתשלום ריבית. לפי הערכות, ריבית ההלוואות של החברה המשותפת תעמוד בממוצע על 8%. הפריסה שתעניק תהיה של 6-42 תשלומים.

2 צפייה בגלריה
 דורון אביב יור קבוצת אביב
 דורון אביב יור קבוצת אביב
דורון אביב יו"ר בלנדר
(צילום: ענר גרין)

אביבית בנדר אמרה כי "השותפות עם בלנדר מהווה דוגמא מצוינת לחיבור של הבנק עם תעשיית הפינטק, אנו רוצים להיות הבחירה הראשונה של חברות הפינטק בישראל וזאת מתוך מטרה להעניק ללקוחות חוויית שירות מתקדמת וחדשנית בכל מקום ובכל עת. בלנדר מצטרפת לרשימה מכובדת של חברות פינטק שהבנק בונה עימן שיתופי פעולה ובכך מייצר חדשנות אנו שמחים על הקמת הפעילות המשותפת עם בלנדר. הבנק מאמין מאד בתחום ה-BNPL. אנו רואים היום את הצורך האמיתי שקיים בשוק לפתרונות מימון דיגיטליים כחלק מחוויית הקנייה של הלקוח".
גל אביב: "שיתוף הפעולה עם בנק הפועלים מהווה הבעת אמון גדולה של הבנק הן בתחום ה-BNPL והן בבלנדר בפרט. אנו רואים היום את הצורך האמיתי שקיים בשוק לפתרונות מימון דיגיטליים מהירים. הצרכנים היום מאוד טכנולוגיים ומאמצים חידושים בקצב מהיר, מדובר במהפכה של ממש. אין ספק שהטכנולוגיה הייחודית של בלנדר והפריסה הרחבה שלנו בנקודות מכירה לצד החוזק והאיתנות של הבנק מייצרים מוצר מוביל שיהווה אלטרנטיבה צרכנית טובה לכלל הציבור בישראל".