סגור

בלנדר מתקרבת להקמת בנק דיגיטלי באירופה

הבנק המרכזי בליטא אישר את הגשת הבקשה של החברה לרישיון בנקאי. קבלת הרישיון תאפשר לחברה לפעול בתחום הבנקאות הדיגיטלית בכל מדינות האיחוד האירופי

חברת הפינטק בלנדר דיווחה בסוף השבוע לבורסה כי הבנק המרכזי בליטא אישר את הגשת הבקשה של החברה לרישיון בנקאי להלוואות ופיקדונות. את הבקשה הגישה חברה בת שהקימה בלנדר והיא הועברה לבחינה רגולטורית.
בבלנדר מעריכים כי הרישיון הבנקאי יתקבל במהלך 2022 והוא יאפשר לחברה להקים בנק דיגיטלי ייעודי שיעסוק באשראי ובפיקדונות. קבלת הרישיון תאפשר לחברה לפעול בתחום הבנקאות הדיגיטלית בכל מדינות האיחוד האירופי.
1 צפייה בגלריה
גל אביב מנכ"ל בלנדר
גל אביב מנכ"ל בלנדר
גל אביב מנכ"ל בלנדר
(סיון פרג')
בבלנדר מקווים כי קבלת הרישיון תאפשר לחברה להרחיב את פעילות הליבה שלה שכוללת מתן אשראי לרכישת מוצרים (ליסינג למוצרי צריכה) ואשראי לרכישת רכב וכן את פעילות התשלומים של החברה לאתרי מסחר אירופאים. באוגוסט האחרון הודיעה בלנד על כניסה לשוק הפולני, שהפך לרביעי שבו היא פועלת אחרי ישראל, ליטא ולטביה.
גל אביב, מנכ"ל בלנדר, ציין כי "הקמת בנק דיגיטלי באירופה מהווה מנוע צמיחה משמעותי שיאפשר לבלנדר לגייס פיקדונות כמקורות אשראי כחלק מהתכנית האסטרטגית לצמיחה והתרחבות של החברה בשוק האירופאי. קבלת הרישיון תמקם את בלנדר לצד מספר מועט של חברות בינלאומיות שנמצאות בצמיחה אדירה כחלק ממודל ה-NeoBanking".