סגור

נופר במו"מ לרכישת אחת מתחנות הכח באשלים מקרן נוי ב-580 מיליון שקל

הפרויקט התרמו-סולארי הוא מהגדולים מסוגו בעולם וכולל מערכת של 50.5 אלף מראות המתפרסות על 3 קמ"ר. אם אכן העסקה תצא לפועל היא תניב לנופר אנרג'י הכנסות שנתיות של 270 מיליון שקל

עסקת ענק נרקמת בין נופר אנרגיה לקרן נוי. החברה מדווחת הבוקר (א') כי היא מנהלת מגעים לרכישת כל זכויותיה של קרן נוי (100%) בפרויקט התרמו-סולארי בנגב באשלים תמורת 580 מיליון שקל.


מדובר בפרויקט בהספק של 121 מגה-ואט שקרן נוי נאלצת למכור, שכן הקרן שגויסה לצורך הפרויקט בשנת 2011 ונמצאת לקראת סיום חייה. הזכויות שתרכוש נופר, במקרה של השלמת העסקה, יניבו לה הכנסות שנתיות של 270 מיליון שקל ו-FFO שנתי של 120 מיליון שקל.
אם אכן יבשילו המגעים להסכם סופי, היקף הנכסים של נופר המחוברים לרשת והמצויים בהליכי הקמה צפוי לעמוד כ-1.1 ג'יגה-ואט - וצפויים לייצר לה הכנסות שנתיות של כמיליארד שקל כבר ב-2023. בנופר רואים בעסקה הזדמנות לגיוון הנכסים שלה, שכן עד היום כולל הפורטפוליו שלה בעיקר מתקנים של פאנלים סולריים, וכאן מדובר במתקן אנרגיה מתחדשת מסוג תרמו-סולארי.
הפרויקט באשלים נחשב למתקן הסולארי המניב הגדול בישראל, והוא מהגדולים מסוגו בעולם. מדובר במערכת של 50.5 אלף מראות בנות שטח של 20 מ"ר רבוע לכל אחת, שמתפרסות על פני 3 קמ"ר. הן עוקבות אחר קרני השמש וממקדות אותן במבנה בגובה של 240 מ"ר, שעליו מותקן דוד קיטור. חימום הקיטור מאפשר טמפרטורה ולחץ גבוהים אשר מוזרמים לטורבינה שמייצרת חשמל.
בנייתו של הפרויקט הסתיימה ב-2019, והוא פרי של למעלה מעשור וחצי של תכנון. במתחם יש שתי תחנות עם מספר שותפים בכל אחת, כשלקרן נוי החזקות בשתי התחנות. בתחנה השנייה שותפה איתה גם שיכון ובינוי. ההפעלה המסחרית של התחנה באשלים נעשתה במסגרת הסכם זיכיון BOT לתקופה של 28 שנה עם מדינת ישראל. קרן נוי השביחה את הפרויקט במהלך תקופת ההשקעה בו והיא סבורה שעדיין ניתן להמשיך להשביחו.
מקרן נוי נמסר כי "העסקה היא ציון דרך משמעותי במיוחד עבור הקרן ומשקיעיה. הקמת הפרויקט לוותה בלא מעט אתגרים הן ברמת לוח הזמנים והן ברמת התקציב ובהובלתה של הקרן הגיע להפעלה מלאה ברמת ביצועים גבוה במיוחד הבאים לידי ביטוי בשווי הפרויקט. אנו משוכנעים שהעסקה ככל שתיחתם תהווה נדבך חשוב גם בפעילות של נופר ותתרום להתפתחותה."
נדב טנא, מנכ"ל נופר אנרגיה, ציין כי העסקה "מהווה קפיצת מדרגה משמעותית ל"נופר אנרגיה" וצפויה להשתלב באופן מיטבי בפעילויותיה, תוך התבססות על הסינרגיה הגבוהה עם המודל העסקי הייחודי ויכולותיה ההנדסיות, התפעוליות והניהוליות של החברה. מתקן מגלים מצטרף לשורת הפרויקטים שהחברה מקדמת בישראל, בארצות הברית, באיטליה, בספרד וברומניה תוך בניית תמהיל נכסים מגוון, אשר צפוי לייצר כבר ב-2023 הכנסות כוללות מייצור חשמל בהיקף של כמיליארד שקל".


1 צפייה בגלריה
תחנה ל קליטת אנרגיה סולארית  סמוך ל אשלים ב נגב
תחנה ל קליטת אנרגיה סולארית  סמוך ל אשלים ב נגב
פרויקט אשלים
(צילום: חיים הורנשטיין)