סגור
מקדונלד'ס מקדונלדס שיקגו ארה"ב
סניף מקדונלד'ס בשיקגו (צילום: שאטרסטוק)

הארגון מחדש במקדונלד'ס: מאות עובדים יפוטרו, לחלקם יוצע להישאר בשכר מקוצץ

ענקית המזון המהיר סוגרת משרדים ומפטרת עובדי הנהלה בכל רחבי העולם; השינויים יחולו גם על הגדרת התפקיד ועל הטבות כמו בונוסים ומענקי מניות

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס מקצצת את חבילות השכר של חלק מהעובדים, זאת במסגרת תוכנית ארגון מחדש שכוללת פיטורים וסגירת משרדים, כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" המתבסס על אנשים המעורים בנושא.
החברה צפויה לפטר "מאות" עובדי הנהלה בשבוע הקרוב, אך לפי הדיווחים יציעו לחלק מהעובדים אפשרות להישאר בשכר נמוך יותר. השינויים יחולו גם על הגדרת התפקיד ועל הטבות כמו בונוסים ומענקי מניות. הקיצוצים יהיו בפעילות של החברה בכל רחבי העולם, כולל במטה בשיקגו ובחטיבות שונות החל משיווק ועד לתפעול.
ממקדונלד'ס לא הגיבו על הדיווח.
החברה מעסיקה מעל 150 אלף עובדים. מוקדם יותר השנה היא הודיע כי תבצע הערכה של רמות התעסוקה זאת בנוסף לביטול של מספר פרויקטים. באותו הזמן אמר המנכ"ל כריס קמפצ'ינסקי כי לדעתו ההערכה תוביל לחיסכון בכסף. "חלק מהתפקידים הקיימים היום פשוט ייעלמו", אמר.
החברה סגרה השבוע את המשרדים שלה בארה"ב באופן זמני, כדי לעדכן באופן וירטואלי את העובדים המפוטרים. לפי אחד המקורבים, העובדים המפוטרים ימשיכו לקבל שכר עד 15 ביוני ולאחר מכן יהיו זכאיים לפיצויים. עובדים עם רכב חברה יוכלו לבחור אם להחזיר את המכונית ביוני או לרכוש אותה.
"המותג מקדונלד'ס הוא אמנם בעמדה החזקה ביותר שלו זה שנים, אך אנחנו מודעים לכך שהעסק שלנו הפך להיות מורכב בשנים האחרונות", כתב ג'ו ארלינגר, נשיא מקדונלד'ס ארה"ב, במייל ששלח לעובדים.