סגור
כריס קמפזינסקי מנכ"ל מקדונלד'ס מקדונלדס החדש
המנכ"ל כריס קמפזינסקי. הכריז על ארגון מחדש (צילום: רויטרס)

מקדונלד'ס תבצע "ארגון מחדש", שיכלול פיטורי עובדים

ענקית המזון המהיר מתכוונת להודיע במהלך 2023 על תוכנית להאצת התרחבותה בעולם; לדברי המנכ"ל כריס קמפזינסקי, הפיטורים המתוכננים אינם מיועדים להקטין הוצאות, אלא לקדם חדשנות ארגונית; כן תפעל הרשת לפתיחת סניפים נוספים

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס מתכננת פיטורי עובדים וארגון מחדש במטרה להאיץ את התרחבות הרשת, כך אמר אתמול (ו') לעובדים מנכ"ל החברה כריס קמפזינסקי.
החברה מסרה עוד שהפיטורים אינם מהווים אמצעי להקטנת ההוצאות, אלא מיועדים לעזור לה לקדם חדשנות ולעבוד בצורה יותר יעילה. כחלק מהארגון מחדש, החברה תעצור או תעכב מספר יוזמות, אך טרם ברור באילו מהן מדובר.
"היום אנחנו פועלים בצורה לא מתואמת, והגישה הזאת היא ארכאית ומגבילה. אנחנו מנסים לפתור את אותן בעיות בצורה נקודתית, ולא תמיד חולקים בינינו רעיונות, מה שמאט את קצב החדשנות", כתב קמפזינסקי. כיום פועלת מקדונלד'ס בשלושה מישורים וב-119 שווקים שונים: השוק האמריקאי, השוק הבינלאומי ושוק פיתוח הזיכיונות הבינלאומי.
המנכ"ל הוסיף שבכוונת החברה להאיץ את תוכניותיה לפתיחת מסעדות חדשות, "כדי להיענות למלוא הביקוש שיצרנו בשנים האחרונות". החברה טרם החליטה כמה מסעדות תפתח או כמה עובדים יפוטרו כחלק מהמהלך. קמפזינסקי אמר שהחברה תגיע להחלטות סופיות ותחל לעדכן את העובדים לגבי הפיטורים עד 3 באפריל.
הוא גם הודיע על מספר שינויי תפקיד פנימיים, שייכנסו לתוקף ב-1 בפברואר, ואמורים לעזור לחברה לבצע את האסטרטגיה החדשה שלה. סמנכ"ל השיווק העולמי של החברה, מורגן פלטלי, הוא שאמור לפקח על היוזמות העסקיות החדשות. סקיי אנדרסון תעבור מניהול אזור מערב ארה"ב לתפקיד סמנכ"לית סניפים גלובלית, שיכלול גם את הובלת הפיתוח הבינלאומי, וספירו דרוליאס יתקדם מתפקיד סגן נשיא בכיר לענייני פיננסים, ויהיה אחראי על השינוי שעומדת החברה לעבור.
מניות מקדונלד'ס רשמו במסחר בוול סטריט אתמול עלייה של 2.8% לרמה של 269 דולר. החברה צפויה לפרסם את דו"חותיה לרבעון הרביעי ב-31 בינואר.