סגור

התעופה האזרחית מתאוששת מהקורונה - וגם הביצועים של מנועי בית שמש

החברה רשמה זינוק של 300% ברווח הגולמי, שמהווים יותר מ-10% מההכנסות שקפצו ביותר מ-40%; את עיקר השיפור בתוצאותיה הובילה פעילותה בתחום החלקים למנועי סילון, ברקע ההתאוששות ההדרגתית של ענף התעופה האזרחית ממשבר הקורונה, שבו רוב מכירותיה

הרבעון הראשון של השנה היטיב עם מנועי בית שמש, שמציגה בדוחות שפרסמה היום (שלישי) שיפור בכל הפרמטרים: ההכנסות שלה רשמו זינוק של 42.6% לעומת התקופה המקבילה והסתכמו בכ-40.7 מיליון דולר והרווח הגולמי שלה גדל ב-300% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ-4.2 מיליון דולר שהם כ-10.3% מההכנסות.
במהלך הרבעון השתפר גם הרווח התפעולי של החברה, והוא הסתכם בכ-1.9 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של כמיליון דולר שהחברה רשמה ברבעון המקביל. הרווח הנקי שלה הסתכם ברבעון בכ-1.3 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של כמיליון דולר ברבעון המקביל.

1 צפייה בגלריה
רם דרורי מנכל מנועי בית שמש
רם דרורי מנכל מנועי בית שמש
רם דרורי מנכ"ל מנועי בית שמש
(צילום: עמית שאבי)

גידול של 214% חל בין החודשים ינואר למרץ ב-EBITDA של מנועי בית שמש לעומת הרבעון המקביל והוא הסתכם בכ-4.5 מיליון דולר שמהווים יותר מ-11% מההכנסות.
בתוך כך, החברה רשמה שיפור גם בתזרים המזומנים שלה כתוצאה מפעילות שוטפת וצמצמה את החוב הפיננסי שלה ל-77 מיליון דולר, לעומת חוב פיננסי של 83.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
מנועי בית שמש עוסקת בייצור של חלקים למנועי סילון תוך עיבוד שבבי, יציקות מדויקות וחישול של חלקי מתכת. היא מקיימת פעילות גם בתחום שיפוץ, הרכבה והנדסה של מנועי סילון ומייעדת את מוצריה לשוקי התעופה האזרחיים והצבאיים. החברה נמצאת בשליטת קרן פימי (35.5%) של איש העסקים ישי דוידי ומחזיקה בחברות הבנות חישולי כרמל מחיפה ו-LPO שפועלת בסרביה.
את עיקר השיפור בתוצאותיה הובילה פעילותה בתחום החלקים למנועי סילון, שבו חלה התאוששות כבר במהלך הרבעון הרביעי של 2021. הסיבה לעלייה בהיקפי הפעילות בתחום קשורה להתאוששות ההדרגתית של ענף התעופה האזרחית ממשבר הקורונה, שבו רוב מכירותיה. לחברה עומד צבר הזמנות בהיקף כולל של כ-2.1 מיליארד דולר לתקופה של עד כ-20 שנה.
מנכ"ל מנועי בית שמש, רם דרורי, התייחס היום לתוצאות החברה ברבעון ומסר: "אנחנו שמחים לראות את ענף התעופה האזרחי חוזר לעצמו אחרי תקופה ארוכה של פגיעה כתוצאה מהקורונה. שינוי המגמה החיובי משתקף בתוצאות המשופרות ברבעון, שמתבטאות בכל הפרמטרים. בראיה קדימה, אנו מצפים להמשך מגמת ההתאוששות בהדרגה עד לחזרה לפעילות מלאה, כפי שהייתה ערב המשבר".