סגור
סניף מקס סטוק

למרות קיפאון במכירות: הרווח הנקי של מקס סטוק קפץ ב-46% ברבעון

רשת המוצרים המוזלים סיכמה את הרבעון השני עם הכנסות של 252.7 מיליון שקל ורווח נקי של 16.6 מיליון שקל; הצמיחה ברווח הושגה הודות לירידה בהוצאות השילוח וצמצום היקף האחסון

למרות קיפאון במכירות ובזכות ירידה בהוצאות השינוע, חתמה מקס סטוק את הרבעון השני של 2023 עם שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית ועם עלייה של 46% ברווח הנקי שהסתכם ב-16.6 מיליון שקל.
הקיפאון במכירות של רשת המוצרים המוזלים, שהסתכמו ב-252.7 מיליון שקל, הוסבר בעיתוי חג הפסח, שהקניות לקראתו נערכו השנה ברבעון הראשון, מה שהוביל לירידה של 2.8% במכירות החנויות הזהות.
הירידה קוזזה בתרומתן של חנויות חדשות בחודשיים האחרונים של הרבעון. במחצית הראשונה, המנטרלת את עיתוי חג הפסח, צמחו המכירות ב-5.7%, כתוצאה מעלייה של 3% במכירות בחנויות הזהות - סניפים שהיו פעילים הן במחצית הראשונה של 2023 והן במחצית הראשונה אשתקד, המשמשת להשוואה. .
ירידה במחירי השילוח הבינלאומיים וצמצום היקף אחסנת הסחורה הובילו לכך שהרווח הגולמי של מקס סטוק עלה ב-4.9% ל-104 מיליון שקל, מה שהעלה את הרווחיות הגולמית ל-41.2% מהמכירות, לעומת 39.3% ברבעון המקביל.
החברה רשמה עלייה בשיעור הוצאות המכירה והשיווק שהסתכמו ב-62.7 מיליון שקל, בעקבות עלייה בהוצאות ארנונה ופחת בסניפים החדשים אשר קוזז באמצעות קיטון בהוצאות שכר שנבע מתשלום מבוסס מניות בתקופה המקבילה אשתקד. מנגד, ירדו ברבעון הוצאות ההנהלה ל-10.6 מיליון שקל לעומת 13.4 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.
העלייה ברווח הגולמי, לצד הירידה בהוצאות, הובילה לשיפור הרווחיות התפעולית שצמחה ל-12.1% מהמכירות, לעומת 9.8% ברבעון השני אשתקד.
אורי מקס, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת (17.93%) מסר עם פרסום התוצאות: "התוצאות הטובות, שהושגו על אף מהלכים של הורדת מחירים שביצענו על חלק גדול מתמהיל המוצרים, משקפות את היכולת של החברה להנגיש לצרכנים סל רלוונטי המתעדכן באופן תדיר, בתמחור תחרותי ואטרקטיבי 365 ימים בשנה לצד המשך שיפור בניהול המלאי וירידה במחירי השילוח".
הרשת המונה 59 סניפים בישראל, פתחה במהלך הרבעון שתי חנויות ראשונות בפורטוגל ונערכת להקים חנות נוספת במדינה במהלך הרבעון הרביעי השנה. בכוונת החברה להמשיך את מגמת ההתרחבות ולפתוח עד סוף השנה הבאה לפחות שבעה סניפים נוספים בישראל.
החברה זימנה אסיפת בעלי מניות, לאישור עדכון התגמול של אורי מקס, כך שהתגמול החודשי של מקס יעלה ב-7.5% ל- 215 אלף שקל בחודש, וכן לשנות את יעד הבונוס השנתי, כך שיתבסס על הרווח הנקי ולא על ה-EBITDA עליו מבוססת זכאותו נכון להיום. אם יאושר העדכון, תעלה עלות שכרו השנתית של מקס השנה, ל-2.66 מיליון שקל, לעומת 2.48 מיליון שקל ב-2022.