סגור

דוראל תספק אנרגיה סולארית בארה"ב ב-265 מיליון דולר

החברה הבת של דוראל בארה"ב התקשרה בהסכם למכירת חשמל לתאגיד החשמל האמריקאי AEP; ההספק של שני חלקי הפרויקט 840 מגה וואט

חברת האנרגיה המתחדשת דוראל הודיעה היום (ה') כי החברה הבת שלה בארה"ב, Doral LLC, התקשרה בהסכם נוסף למכירת חשמל ותעודות ירוקות, לתאגיד החשמל האמריקאי American Electric Power (או AEP).
דוראל תספק את האנרגיה הירוקה בהספק של כ-360 מגה וואט, למשך תקופה של 15 שנה ממועד ההפעלה המסחרית.
זאת במסגרת חלקו השני של פרויקט אינדיאנה "Mammoth Solar South"
1 צפייה בגלריה
 יקי נוימן מנכ"ל דוראל אנרגיה
 יקי נוימן מנכ"ל דוראל אנרגיה
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל אנרגיה
(צילום: אוראל כהן)
על פי כושר הייצור החזוי של המתקן, סך התקבולים ממכירת חשמל ותעודות ירוקות הצפויים להתקבל מכוח ההסכם שנחתם עבור השלב השני מוערכים בכ-285-265 מיליון דולר ארה"ב, בנוסף לרכיבי הכנסה אשר יתבססו על מחירי שוק חופשי, הן במהלך תקופת ההסכם והן לאחריה.
הסכם זה מצטרף להסכם קודם שחתמה Doral LLC בחודש מרץ השנה עם AEP, בהספק של כ-480 מגה וואט עבור חלקו הראשון של פרויקט אינדיאנה. בסה"כ, לשני השלבים הראשונים, נחתמו הסכמי מכירת חשמל ותעודות ירוקות ל-15 שנה בהספק של כ-840 מגה וואט.
לאחרונה דיווחה החברה על השלמת עסקה משמעותית עם מגדל ביטוח, אשר במסגרתה רכשה מגדל כ-20% מפעילותה של חברת הבת של דוראל בארה"ב, בהשקעה של כ-110 מיליון דולר. עוד במסגרת עסקה זו, נכנסה מגדל כשותפה ישירה גם בחלקו הראשון של פרויקט אינדיאנה, בהשקעה המוערכת בכ-100 מיליון דולר.
דוראל תשמר החזקות רוב ושליטה הן בחברת הבת בארה"ב והן בפרויקט. החתימה על ההסכם הנוסף עם AEP מהווה עמידה באבן דרך נוספת במסגרת העסקה עם מגדל, אשר בעקבותיה תשלם מגדל 20 מיליון דולר נוספים.
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל מסר: "ההסכם השני עם AEP מהווה חותמת איכות לזרוע הפעילות של דוראל בארה"ב ואבן דרך נוספת בהתקדמות פרויקט Mammoth באינדיאנה, מהפרויקטים הפוטו-וולטאיים הגדולים בעולם.
"השוק האמריקאי מהווה מנוע צמיחה מרכזי עבורנו, וייחודה של דוראל הוא בכך שהיא יוזמת ומפתחת פרויקטים בעצמה, על כל שלביהם, החל מאיתור הקרקעות ועד השלמת הפרויקט והחזקתו. אנו ממשיכים להתקדם בעקביות בהתאם לתוכניות העסקיות של החברה הצופות התרחבות משמעותית בשווקים האטרקטיביים בהם היא פועלת".