סגור
הראל ויזל מנכ"ל קבוצת פוקס ו ניר הורביץ מנכ"ל טרמינל איקס
הראל ויזל מנכ"ל קבוצת פוקס וניר הורביץ מנכ"ל טרמינל איקס (צילום: דימה טליאנסקי)

האתרים העצמאיים וההתייעלות הקפיצו את רווחי טרמינל איקס

לצד העלייה המתונה בלבד במכירות קמעונאית האופנה אונליין של קבוצת פוקס, שורת הרווח התפעולי קפצה 90% ל-8.3 מיליון שקל -  בזכות ההתייעלות והאתרים העצמאיים הפועלים תחת הפלטפורמה 

צמיחה במכירות חברת טרמינל איקס, הודות לרכישת אתרי אונליין קטנים ואיחוד תוצאותיהם - זאת בזמן שאתר טרמינל איקס עצמו פחות הרשים בשורת ההכנסות, בעקבות החלטה אסטרטגית שקיבלה החברה - לטובת נתוני השורה התחתונה.
טרמינל איקס, המשתייכת לקבוצת פוקס ומנוהלת על ידי ניר הורוביץ, מפעילה לצד אתר הליבה את האתרים העצמאיים של המותגים סיסטארז לנשים, סטרונגפול להלבשת ספורט ועדה לזורגן לאיפור מקצועי. היא ניהלה משא ומתן לרכישה של מותג ההלבשה צ'ופ שופ אך העסקה בוטלה בסוף חודש שעבר לאחר שהצדדים לא התקדמו במשא ומתן.
הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-113 מיליון שקל, עלייה של 3.4% ביחס לתקופה המקבילה ב-2024, בעיקר בזכות זינוק של 140% בהכנסות האתרים העצמאיים, לצד איחוד תוצאות סטרונגפול ועדה לזורגן שנרכשו ביולי ובדצמבר אשתקד בהתאמה. האתרים הנרכשים הציגו גידול במספר הביקורים, במספר העסקאות ובמספר הלקוחות הפעילים.
על אף מזג האוויר השחון בינואר ופברואר והקושי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (שאופיין במכירות טובות אחרי תחילת המלחמה), שיפרה החברה משמעותית את הרווח התפעולי על רקע התייעלות ותרומה גבוהה לתוצאות של האתרים העצמאיים.
הרווח הגולמי של החברה עלה ב-13.5% ל-53.4 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות השתפר ל-47.3% לעומת 43.1% ברבעון הקודם, בעיקר בזכות מכירה של מלאי חדש במחיר מלא. החברה גם נערכה למכירות חג הפסח שחל באפריל עם הגדלת רמות המלאי.
הרווח התפעולי זינק ב-90% ל-8.3 מיליון שקל בזכות התייעלות, עלייה בממוצע לעסקה ועלייה במכירות של האתרים העצמאיים כאמור. הרווח הנקי לבעלי המניות עלה ב-60% והסתכם ב-5.6 מיליון שקל.

נסיגה במכירות אתר טרמינל איקס - ושיפור ברווח

מגזר הליבה – אתר טרמינל איקס – הציג ירידה במכירות של 6.3% להיקף של 95 מיליון שקל. הנסיגה מיוחסת להפסקת הפעילות ביוון וצמצום שטח החנות בחוצות המפרץ, בהתאם לאסטרטגיה החדשה של הקבוצה להתמקד בשורת הרווח על חשבון צמיחה.
הרווח הגולמי של אתר טרמינל איקס ירד ב-3% ל-40 מיליון שקל בשל הקיטון במכירות, אך שיעור הרווח הגולמי עלה ב-1.4% ל-42.7% בשל שינוי בתמהיל המוצרים. שיפור מבנה העלויות הביא לצמיחה של 157% ברווח התפעולי של האתר, שעמד על 5.4 מיליון שקל, והרווחיות התפעולית השתפרה ל-5.6%.

האתרים העצמאיים

האתרים העצמאיים של הקבוצה – סיסטארז לנשים, סטרונגפול להלבשת ספורט ועדה לזורגן לאיפור מקצועי – הציגו מכירות של 18 מיליון שקל לעומת 7.5 מיליון ברבעון המקביל. הרווח הגולמי במגזר זה עלה ב-156% ל-12.7 מיליון שקל.
אתרים אלו הציגו שיעור רווחיות גולמית של 70%, הנחשב לגבוה ביחס לענף האופנה (שהממוצע בו נע בין 55%-65%), בזכות שיפור בעלויות הרכש ושינוי תמהיל המוצרים. למרות הזינוק במכירות וברווח הגולמי, המגזר סיים את הרבעון עם ירידה של 44% ברווח התפעולי ל-1.1 מיליון שקל בשל עלויות לוגיסטיות חד-פעמיות הקשורות למעבר המשרדים, שירות הלקוחות והמרלו"ג והטמעתם במערכות של טרמינל איקס.
"הרבעון הראשון היה לא פשוט מבחינת מזג האוויר השחון וגם בהשוואה לרבעון הראשון של תחילת המלחמה בשנה שעברה שבו אנשים קנו אולי יותר באונליין," אמר ניר הורוביץ, מנכ"ל החברה, בשיחת משקיעים. "למרות זאת אנחנו מראים שיפור מהותי בשורת הרווח וממשיכים לצמוח רבעון שביעי ברציפות".
הורוביץ הדגיש כי החברה ממשיכה באסטרטגיה של התמקדות בשורת הרווח, רכישת חברות וכניסה לתחומים חדשים כמו תכשיטים. "האתרים העצמאיים זה מגזר שמאופיין בקצב צמיחה גבוה מאוד ושיעור הרווח הגולמי שלו גבוה ועומד על מעל 70%. זה מאפשר לנו אופטימיות לגבי הצמיחה," ציין והוסיף כי צפוי שיעברו מספר רבעונים עד שהרווח של החברות הנרכשות יהיה דו-ספרתי גבוה.