סגור
הנכס האחרון שמכרה קרן הנדל"ן הראשונה של אלקטרה נדל"ן, סן אנטוניו טקסס
הנכס האחרון שמכרה קרן הנדל"ן הראשונה של אלקטרה נדל"ן, סן אנטוניו טקסס (צילום: באדיבות החברה)

הקרן הראשונה של אלקטרה נדל"ן הגיעה לסוף דרכה עם תשואה של 27% בשנה

הקרן שמשקיעה בנדל"ן בארצות הברית, שהוקמה ב־2017 תוך שהיא מגייסת 215 מיליון דולר, השלימה את מכירת הנכס האחרון שלה - מקבץ דיור בטקסס; בכך השלימה החזר של 561 מיליון דולר למשקיעים

אלקטרה נדל"ן השלימה את סגירת הקרן הראשונה שגייסה והפיכתה לנזילה. החברה דיווחה היום (ד') שהקרן מכרה את הנכס האחרון שהחזיקה - מקבץ דיור בסן אנטוניו, טקסס, בארצות הברית - והגיעה לסוף חייה.
לפני חמש שנים החליטה אלקטרה נדל"ן, שמנוהלת על ידי אמיר יניב ומצויה בשליטת קבוצת אלקו שבשליטת האחים זלקינד (60%), על שינוי משמעותי במודל שלה: מעבר מחברת נדל"ן מניב לחברת קרנות (Private Equity Funds) המגייסת כספים ממשקיעים פרטיים ומוסדיים כדי להשקיע בנדל"ן מניב, וכעת נראה שזה משתלם לה.
הקרן, שהוקמה ב־2017, נסגרה (כלומר סיימה את גיוסיה) שנה מאוחר יותר, וגייסה סכום של 360 מיליון דולר, מהם 215 מיליון דולר ממשקיעים שונים, ובהם מספר גופים מוסדיים ישראליים - בין היתר הכשרה ביטוח, אי.בי.אי, לאומי פרטנרס וקופת התגמולים של עובדי בנק לאומי - ו־145 מיליון דולר באמצעות השקעות קו־אינווסט ממספר גופים מוסדיים בארצות הברית (השקעות מצד גורמים שאינם חברים בקרן אך שותפים להשקעה, אשר מאפשרות להגדיל את ההון המושקע ברכישת הנכסים).
מאז שנסגרה ב־2018 הקרן השקיעה סכום כולל של כמיליארד דולר ברכישת 22 מקבצי דיור שבהם 7,636 יחידות דיור במדינות טקסס, פלורידה, ג'ורג'יה וצפון קרוליינה שבארצות הברית.
תקופת ההחזקה הממוצעת לנכס בקרן עד למכירתו עמדה על שלוש שנים ועשרה חודשים, ובחודש שעבר, כאמור, הושלמה מכירת הנכס האחרון. במהלך הזמן הזה ה-NOI (הכנסות מתואמות מדמי שכירות) הממוצע של הנכסים צמח ב־41%. בעקבות מכירת כלל הנכסים משקיעי הקרן קיבלו בחזרה 561 מיליון דולר.
הדבר משקף תשואה שנתית פנימית (IRR ברוטו) של 26.8%.
התשואה עבור אלקטרה נדל"ן עצמה (שמשמשת כשותף הכללי של הקרן ומכך מקבלת דמי ניהול ודמי הצלחה), ולאחר שהשקיעה בעצמה בקרן סכום של 30 מיליון דולר, הגיעה ל-45.6%. היא קיבלה סה"כ 152.5 מיליון דולר, כשלמעלה ממחצית מהם, 79 מיליון דולר, התקבלו כדמי הצלחה, נתון המבטא את חלקה של החברה כשותף־מנהל בשינוי בשווי מקבצי הדיור ששוערכו או מומשו במהלך התקופה, לאחר החזר תשואה מינימלית לשותפים המוגבלים עבור השקעתם בנכס ששוערך. 6 מיליון דולר התקבלו כדמי ניהול, ו־68 מיליון דולר עבור חלקה בהשקעה.
מאז הקמתה של הקרן הראשונה ב־2017 ועד לסוף המחצית הראשונה של 2022 גייסה אלקטרה נדל"ן 4.3 מיליארד דולר עבור חמש קרנות השקעה שהקימה, מהם 3.2 מיליארד דולר כספי משקיעים ו-1.1 מיליארד דולר נוספים שגויסו כהשקעות קו־אינווסט.
אם בשנת 2017 הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עמד על 60 מיליון שקל, הרי שב־2021 הוא כבר עמד על 400 מיליון שקל ובמחצית הראשונה של השנה הנוכחית הוא הגיע ל־458 מיליון שקל, יותר מבכל 2021 כולה.
בנוסף, מניית אלקטרה נדל"ן, שנסחרת כיום לפי שווי של 2.6 מיליארד שקל, הניבה את התשואה הגבוהה ביותר מבין מניות חברות אלקו מ־2017. היא עלתה בתקופה זו ב־697%, בעוד אלקטרה עלתה ב־361% ואלקטרה צריכה עלתה ב־236%. מתחילת השנה סובלת המניה מהסנטימנט השלילי בבורסות, והמניה ירדה ב-24%, כשמדד ת"א נדל"ן ומדד ת"א מניב-חו"ל, שבהם היא נכללת, ירדו ב-23% וב-30% בהתאמה.