סגור
חיים כצמן
חיים כצמן בעל השליטה בג'י סיטי (צילום: עמית שעל)

חיים כצמן יוצא מרוסיה: ג'י סיטי מוכרת נכסים בחצי מהשווי

החברה מוכרת את נכסיה ברוסיה ברקע אי הוודאות הכלכלית שם כשהרגולציה מחייבת את מי שרוצה לצאת למכור למדינה את נכסיו בהנחה של 50%; על כן, ג'י סיטי תכיר בהפסד של 544 מיליון שקל; החברה במו"מ מתקדם למכירת נכסים באירופה ובברזיל תמורת 850 מיליון שקל

ג'י-סיטי (גזית גלוב לשעבר), שבשליטת חיים כצמן (באמצעות נורסטאר הציבורית), דיווחה הבוקר על מכירת כל הפורטפוליו שלה ברוסיה. מדובר על שבעה נכסים מניבים ושתי קרקעות בשטח כולל של 238 אלף מ"ר.
החברה מוכרת את הפורטפוליו ב-131 מיליון יורו (524 מיליון שקל). המחיר משקף 52% מהשווי של הנכסים בספרי החברה בסוף 2022. בהתאם לכך, ג'י-סיטי תכיר בהפסד של 136 מיליון יורו (544 מיליון שקל).
המכירה נעשית על רקע הבעייתיות של הכלכלה הרוסית, שנתונה לסנקציות ואי-ודאות גבוהה בשל הפלישה שלה לאוקראינה והמלחמה שהציתה באיזור בפברואר אשתקד.
המכירה נעשה בהתאם לרגולציה שהטילה רוסיה, בראשות הנשיא ולדימיר פוטין, שלפיה משקיעים שמבקשים לצאת מהמדינה יחוייבו למכור לרוסיה את הנכסים בהנחה של לפחות 50%, במידה שהמדינה תביע בכך עניין. כצמן נעזר באנשים בעלי קשרים ברוסיה על מנת להוציא את העסקה לפועל, שכן המשמעות של הרגולציה הרוסית, והמצב הנוכחי של המדינה, היא שכמעט בלתי אפשרי למכור נכסים במדינה.
במקביל, דיווחה החברה על משא ומתן מתקדם למכירת נכסים באירופה ובברזיל תמורת 850 מיליון שקל.
ג'י-סיטי נמצאת בעיצומה של תוכנית למימוש נכסים במטרה להתמודד עם החובות שלה. מתחילת התוכנית, שהושקה באוקטובר 2022, חתמה החברה על הסכמים מחייבים למכירת נכסים ב-2 מיליארד שקל.
כצמן, שמכהן כמנכ"ל ג'י-סיטי, מסר כי "יציאה מלאה מרוסיה היא צעד משמעותי ביישום התוכנית האסטרטגית שלנו לקיצור מוטת השליטה שלנו תוך טיוב תיק הנכסים, כמו גם סיום החשיפה שלנו לכלכלה הרוסית הסובלת מאי וודאות. מכירה זו תייצר לנו תזרים מזומנים חופשי נוסף שישמש אותנו לצורך הקטנת החוב הפיננסי בחברה, תקטין עלויות ותסייע במיקוד מאמצינו להשבחת וקידום נכסינו האחרים. אנו ממשיכים לפעול למכירת נכסים נוספים".