סגור

חברת נטו קונה ב-112.5 מיליון שקל את יתרת הזכויות במיזם בשר ועוף

חברת המזון רוכשת 50% ממיזם עטרה לשיווק בשר ועוף בכשרות מהודרת, ולאחר השלמת העסקה תחזיק נטו במיזם כולו; העסקה נדרשת לקבל את אישור רשות התחרות

חברת המזון נטו הודיעה היום (ב') על מהלך להגדלת הרווח. נטו מלינדה חתמה על הסכם לרכישת זכויותיה של מילמיט שיווק, לקבל 50% מרווחי המיזם המשותף "עטרה", העוסק בשיווק עופות ובשר. נטו מלינדה תשלם עבור חלקה של מילמיט (50%) 112.5 מיליון שקל.
מדובר במיזם לשיווק בשר ועופות קפואים וטריים בכשרות גבוהה, שהקימה נטו מלינדה ב-2005 עם מספר שותפים ובראשם יורם בן שימול. מכירות המיזם כלולות במלואן בתוך מכירות נטו מלינדה, אולם רק מחצית הרווח משוייכת לחברה. כך שהעסקה, אם תאושר על ידי רשות התחרות, לא תגדיל את מכירות חברת נטו, אלא את הרווח שלה.
היקף המכירות של עטרה הסתכם בשנת 2020 בכ-690 מיליון שקל, אשר היוו כ-23% ממחזור המכירות של נטו, עם רווח נקי בגובה כ-52 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2021 הסתכמו מכירות המיזם בכ-364 מיליון שקל עם רווח נקי של כ-28 מיליון שקל.
הרכישה תגדיל גם את רווחי החברה האם של נטו מלינדה, נטו אחזקות, שייסדה משפחת עזרא. המהלך יוצא לדרך כחודש אחרי שהשלימה משפחת עזרא את מכירת מחצית מאחזקותיה לדוד מצסה וירדה לאחזקה של 24.99%.
העסקה עם מצסה השלימה מהלך מתמשך של משפחת עזרא למימוש אחזקות בחברת המזון ומוצרי הצריכה המשפחתית. המהלך החל בשנת 2019 עם מכירת 6% ממניות החברה בשווי של 57 מיליון שקל. נטו היא אחת מחברות המזון הגדולות בישראל. בבעלותה מפעלי בשר, דגים ומאפים, ובנוסף היא מייבאת ומשווקת עופות, בשרים, כלים חד פעמיים, מגבונים ועוד.
1 צפייה בגלריה
בעלי נטו דודי עזרא
בעלי נטו דודי עזרא
יו"ר נטו דודי עזרא
(צילומים: צפריר אביוב, נועם מושקוביץ)