סגור

חרם אמריקאי? SMIC הסינית רושמת שיאים חדשים

יצרנית השבבים הגדולה במדינה נהנתה מהמחסור העולמי בשבבים ומהביקושים החזקים ורשמה ב-2021 זינוק של 39% בהכנסות לרמה של 5.44 מיליארד דולר; הרווח זינק ב-138% ל-1.7 מיליארד דולר

יצרנית השבבים הגדולה בסין, חברת SMIC, פרסמה על תוצאות שיא לשנה שעברה על רקע ביקושים חזקים למוצריה והמחסור העולמי בשבבים.


החברה הרוויחה בשנת 2021 סכום של 5.44 מיליארד דולר, זינוק שנתי של 39% ושיעור הצמיחה החד מאז 2010. הרווח עמד על 1.7 מיליארד דולר, ומדובר בזינוק של 138%.


1 צפייה בגלריה
יצרנית ה שבבים הסינית SMIC
יצרנית ה שבבים הסינית SMIC
מפעל של SMIC
(צילום: בלומברג)

ביצועי השיא של SMIC מגיעים למרות שהממשל האמריקאי הכניס אותה לפני שנתיים ל"רשימה השחורה" שלו בשל חשדות שהיא נוטלת חלק במאמצי הריגול הסיניים נגד ארה"ב. החברה מסרה כי "המחסור העולמי בשבבים והביקוש החזק מצד יצרנים הובילו את החברה להזדמנות נדירה, במקביל לכך שההגבלות עליה הציבו בפני התפתחותה מכשולים רבים".
לפי CNBC, החברה הסינית מהווה מתחרה לחברות כמו TSMC הטייוואנית וסמסונג הדרום קוריאנית אך עם זאת הטכנולוגיה של SMIC נמצאת כמה דורות מאחוריהן.
המתיחות הגיאו-פוליטית בין סין וארה"ב גואה בשנים האחרונות, וכך גם המאבק בין שתי המעצמות סביב שליטה בטכנולוגיות מפתח, ובהן גם שבבים. סין נמצאת בפיגור משמעותי אחרי תעשיית השבבים האמריקאית אך ל-SMIC יש תפקיד חשוב בשאיפותיה להגביר את עצמאותה בתחום והיגמל מהתלות בגורמים זרים.
הסנקציות האמריקאיות אמנם מנתקות את SMIC מטכנולוגיות אמריקאיות הדרושות לייצר שבבים מתקדמים, אך היא מסוגלת לייצר שבבים פחות מתקדמים עבור תעשיית הרכב, שנמצאים כיום במחסור. התחזיות בסין לפיהן החברה תרוויח מכך התגשמו.
החברה מסרה שהיא מתכוונת להשקיע 5 מיליארד דולר בהקמת שלושה מפעלים חדשים בסין - בבייג'ינג, בשנגחאי ובשנז'ן. כן הודיעה שתגדיל את קצב הייצור השנה כפי שעשתה בשנה שעברה.