סגור
בורסה לונדון 1
בורסת לונדון. חברה-בת אחרת של דלק, איתקה, כבר נסחרת בה (רויטרס)

בורסת לונדון לא מחכה לה: בוטל המיזוג של ניו-מד עם קפריקורן

החברה-הבת של קבוצת דלק הודיעה על ביטול המיזוג המתוכנן שלה עם חברת קפריקורן, מיזוג שהיה מכניס אותה למסחר בלונדון במקביל לבורסת תל אביב; זהו ניצחון לבעלי מניות של החברה הבריטית, שהתנגדו לעסקה והובילו לביטולה

יצחק תשובה לא יכניס בשלב הזה חברה נוספת לבורסה בלונדון. היום (ד') דיווחה ניו-מד אנרג'י, החברה-הבת של קבוצת דלק (54.2%) שבשליטת תשובה (48.6%), על ביטול העסקה שבמסגרתה הייתה אמורה להתמזג עם החברה הבריטית קפריקורן (Capricorn), ובכך להפוך לחברה דואלית שנסחרת בבורסת לונדון, אותה הבורסה שבה נסחרת החברה-הבת השנייה של קבוצת דלק, איתקה.
ביטול העסקה הוא ניצחון למתנגדים לה, בראשות קרן פאליסר, אחת מבעלות המניות המשמעותיות בקפריקורן, שמחזיקה ב-7% מהחברה.
בסוף ינואר דיווחה ניו-מד אנרג'י על כך שהיא מעריכה שפחתו הסיכויים להשלמת המיזוג, שעליו הודיעה לראשונה בספטמבר אשתקד. זאת בשל התפטרות של מנכ"ל החברה הבריטית ועוד חמישה דירקטורים על רקע דרישה של פאליסר ובעלי מניות נוספים, שמחזיקים ב-39% מהחברה ושהתנגדו למיזוג עם ניו-מד אנרג'י, לכנס אסיפת בעלי מניות כדי להביא להחלפת הרכב הדירקטוריון, מה שבסופו של דבר עלה בידם והוביל להחלטת הביטול הסופית היום.
נראה שהמשקיעים היו ערוכים לכך, ומניית ניו-מד אנרג'י כמעט שלא הגיבה לאירוע. שווי השוק של החברה עומד כיום על 8.6 מיליארד שקל.
בנובמבר האחרון השלימה קבוצת דלק את הנפקת החברה-הבת איתקה בבורסת לונדון לפי שווי של 2.9 מיליארד דולר. תמורת ההנפקה, כ-300 מיליון דולר, הועברה לקבוצת דלק, שמנוהלת על ידי עידן ולס, והיא איפשרה לה להשלים השבוע מהלך משמעותי נוסף: פירעון מוקדם מלא לשתי סדרות אג"ח (ל"א ול"ד) בהיקף כולל של 2.7 מיליארד שקל.
הפדיון בוצע באמצעות תשלום במזומן בהיקף של מיליארד שקל ובאמצעות הצעת רכש חליפין לסדרה חדשה, ל"ז, בהיקף של 1.75 מיליארד שקל – שזהה להיקף של סדרת האג"ח החדשה, שנושאת ריבית שנתית של 6.75% ושתיפרע באופן סופי ב-2029.
כעת החוב הפיננסי נטו של הקבוצה עומד על כ-3 מיליארד שקל, חצי מגובהו בעת שפרץ משבר הקורונה, שהניף מעל ראשה איום פיננסי משמעותי שממנו נחלצה בזכות סדרה גדולה של מימושים וזינוק במחיר הנפט. כיום שווי השוק של הקבוצה, שבשפל הגיע ל-650 מיליון שקל, עומד על 6.8 מיליארד שקל – גבוה מהשווי שלה בתחילת 2020, ערב הקורונה, 6.3 מיליארד שקל.