סגור
אגד אוטובוס
אוטובוס של אגד (אבי מועלם)

קיסטון תנסה לגייס לפחות 500 מיליון שקל לרכישת אגד

קרן הריט לתשתיות תרכוש את חברת האוטובוסים בשני שלבים תמורת 4.77 מיליארד שקל; הגיוס נועד לסייע לה במטרה זו, והוא צפוי להתבצע לפי מחיר של 6.7 שקל למניה - הנחה של 8% על מחיר הסגירה היום; מקימי הקרן, גיל דויטש ורוני בירם, התחייבו להזרים 24.5 מיליון שקל במסגרתו

קרן הריט לתשתיות קיסטון מתחילה את הקרב שלה לגיוס ההון הנדרש לרכישת אגד, ויוצאת לגיוס הון גדול של לפחות 500 מיליון שקל. זאת בשעה ששווי השוק של הקרן עומד על 680 מיליון שקל. קיסטון – שהוקמה על ידי גיל דויטש, רוני בירם והמנכ"ל נבות בר - רוכשת את אגד בשני שלבים תמורת 4.77 מיליארד שקל. בשלב הראשון, שמתבצע בימים אלה, היא תשלם 2.8 מיליארד שקל עבור 60% מהמניות. בשלב השני, שיתבצע תוך שנתיים מהשלמת השלב הראשון, תרכוש את היתרה.
קיסטון הודיעה הערב (ב') על כוונתה לגייס לפחות 500 מיליון שקל בשני מהלכים: 462 מיליון שקל בהנפקת זכויות לבעלי המניות הנוכחיים של הקרן, והיתרה בגיוס הון רגיל - כלומר, הנפקת מניות חדשות בהתאם לתוצאות הגיוס בהנפקת הזכויות. דויטש ובירם, מבעלי המניות בקרן, התחייבו להזרים 24.5 מיליון שקל במסגרת הגיוס, שצפוי להתבצע לפי מחיר של 6.7 שקל למניה - הנחה של 8% על מחיר הסגירה היום. בירם ודויטש מבקשים להזרים הון בשיעור שגבוה משיעור אחזקתם בקרן.
קיסטון יוצאת לגיוס על מנת להשיג את סכומי הכסף הדרושים לה על מנת להשלים את העסקה. הקרן קיבלה מימון בנקאי בהיקף של 1.4 מיליארד שקל, והיא זקוקה למקורות כספיים משמעותיים נוספים כדי לממן את העסקה. לפי מצגת שפרסמה הערב קיסטון, בקופתה יש 74 מיליון שקל וכן קווי אשראי לא מנוצלים בהיקף של 150 מיליון שקל.
כיום קיסטון נסחרת מתחת להון העצמי שלה, שעומד על 967 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון הראשון. על בעלי המניות של קיסטון נמנים כלל ביטוח ומנורה מבטחים – שני גופים שהתמודדו במכרז על אגד במסגרת קבוצות אחרות שהציעו לרכוש את חברת התחבורה לפי שווי נמוך משמעותית של כ-4 מיליארד שקל.
תוצאות ההנפקה ירכזו עניין בשוק, משום שמעניין יהיה לראות באיזה היקף ישתתפו המוסדיים שהתמודדו בקבוצות אחרות על אגד, ואם בסופו של דבר קיסטון אכן תצליח להשיג עוד 1.4 מיליארד שקל. עסקת אגד היא עסקה אסטרטגית עבור הקרן והיא גם תגדיל את דמי הניהול למנהלי הקרן, שכן אלו נגזרים מהיקף הנכסים שלה. מי שיעקבו בעניין אחר ההנפקה מהצד אלו 1,300 חברי אגד שמוכרים את החברה לקיסטון, ושעתידים להיפגש עם כ-4 מיליון שקל כל אחד ככל שהעסקה תצא לפועל.