סגור
שקל דולר יורו מטבע מטבעות מט"ח
הדולר מתחזק בכל העולם וגם בישראל (שאטרסטוק)

הדולר טס ל-3.39 שקלים, הין היפני בשפל של 24 שנה

התחזיות להעלאות ריבית חדות בארה"ב ממשיכות לדחוף חזק את הדולר, בעולם ובישראל: היורו נופל ב-1.2% וערכו שוב מתחת לאמריקאי; מול הישראלי קופץ מטבע הגוש ל-3.37 שקלים; "כל עוד הציפיות לריבית הפד ממשיכות לעלות והבנק של יפן ממשיך לשמור על המדיניות המוניטארית המרחיבה שלו, התחתית של 140 ין לדולר נראית לגמרי סבירה"

השקל ממשיך לאבד גובה: הדולר ממריא היום ל-3.39 שקלים, והיורו קופץ אף הוא ונסחר בסביבת 3.37 שקלים, אך נופל ב-1.2% וערכו שוב מתחת לאמריקאי על 0.994 דולרים.
בשווקים העולמיים, הין היפני ממשיך להידרד, עד רמה של 139.95 ין לדולר - לאחר שמוקדם יותר היום עמד על 139.59, שפל של 24 שנה - הפעם האחרונה שבה נסחר המטבע היפני סביבת ה-140-139 היתה ב-1998. במקביל, מצבה הרעוע של הכלכלה הבריטית ממשיך ללחוץ על הפאונד, שיורד ל-1.152דולר.
הציפיות להעלאות ריבית חזקות בארה"ב, ובאופן ספציפי להעלאה של 75 נקודות בסיס בהחלטה הבאה של הפד (21 בספטמבר), רק התחזקו לאחר נאומו הניצי של היו"ר ג'רום פאוול בשישי שעבר.
ציפיות אלה דוחפות את הדולר בשווקים הבינ"ל, ובהתאם גם בשוק המקומי - במקרה של ישראל לנוכח התחזיות להעלאות מתונות יותר בריבית מצד בנק ישראל. במקרה של יפן, לנוכח מדיניות מוניטארית מרחיבה והפוכה לחלוטין מהכיוון המצמצם במהירות של הפד.
"כל עוד הציפיות לריבית הפד ממשיכות לעלות והבנק של יפן ממשיך לשמור על המדיניות המוניטארית המרחיבה שלו, הדולר ימשיך להתחזק מול הין - והתחתית של 140 ין לדולר נראית לגמרי סבירה", אמר הבוק סין קאלו (Sean Callo), אסטרטג מט"ח בפירמת Westpac שבסידני.
לכך מוסיף ג'וזף קפורסו (Joseph Capurso), ראש מחלקת כלכלה בינ"ל בבנק האוסטרלי Commonwealth: "צפויה עוד מידה של אפסייד בדולר, בין היתר מכיוון שלדעתינו השוק עדיין מעריך בחסר עד כמה גבוה הפדרל ריזרב יכול להעלות את הריבית".