סגור

יש מאצ': גריינדר בדרך לוול סטריט באמצעות מיזוג עם ספאק

פלטפורמת ההיכרויות לקהילת הלהט"ב מונה כ-10.8 מיליון משתמשים פעילים חודשיים; ההכנסות עלו ב-30% בשנה שעברה ל-147 מיליון דולר; העסקה תעניק לגריינדר שווי של 2.1 מיליארד דולר, כך לפי רויטרס; מנכ"ל החברה ג'ף בונפורטה יפרוש מתפקידו, ובחברה כבר החלו בתהליך מציאת מחליף עבורו, כך לפי אחד המקורבים לנושא

מצא שידוך: גריינדר (Grindr), אפליקציית ההיכרויות לקהילת הלהט"ב, הודיעה כי תונפק באמצעות מיזוג עם ספאק, עסקה שתעניק לה שווי של 2.1 מיליארד דולר, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. ריימונד זאגה, מנכ"ל טיגה אינווסטמנטס, יהיה מעורב בשני הצדדים של העסקה.


לפי ההודעה שפרסמה החברה, בעלי המניות של גריינדר יחזיקו ב-78% מהחברה לאחר המיזוג, היוצא לדרך שנתיים לאחר שחברת קונלון טק הסינית נדרשה למכור את החברה עבור 620 מיליון דולר בשל טענות לפגיעה בביטחון הלאומי של ארה"ב.

1 צפייה בגלריה
אפליקציית הכרויות גייז גריינדר גרינדר Grindr
אפליקציית הכרויות גייז גריינדר גרינדר Grindr
אפליקציית ההכרויות גריינדר Grindr
(צילום: רויטרס)

גריינדר אמנם לא חשפו את הזהות של בעלי המניות הנוכחיים, אך לפי רויטרס זאגה החזיק ב-41% מהקונסורציום שרכש את גריינדר. אדם המעורה בנושא עדכן ביום שני כי זאגה ממשיך להיות משקיע בגריינדר. זאגה הוא גם בעל השליטה ב-Tiga Acquisition, הספאק מסינגפור שיתמזג עם גריינדר בשביל ההנפקה.
בגריינדר יקבלו 384 מיליון דולר מההכנסות של העסקה, וחלק ניכר מהסכום ישמש להחזרת החובות של החברה. הכספים ישמשו "לתמיכה באזורי צמיחה, השקת יוזמות חדשות והמשך העבודה שלנו בקידום האינטרסים של קהילת הלהטב"ק העולמית", נמסר בהצהרה שפרסמה החברה.
מנכ"ל גריינדר ג'ף בונפורטה וסמנכ"ל התפעול של החברה, ריק מריני יפרשו מתפקידם, ובחברה כבר החלו בתהליך מציאת מחליף עבור בונפורטה, כך לפי אחד המקורבים.
לפי גריינדר, יש להם 10.8 מיליון משתמשים פעילים חודשיים, מתוכם 723 אלף משתמשים בתשלום. ההכנסות עלו ב-30% בשנה שעברה ל-147 מיליון דולר.
עסקת המיזוג וההנפקה יוצאות לדרך בעוד בגריינדר מתמודדים עם שערוריית הפרת פרטיות. בוול סטריט ג'ורנל דיווחו מוקדם יותר החודש שחלק מנתוני המיקום של המשתמשים נמכרו על ידי חברת פרסום דיגיטלית.