סגור
מימין ארז מגדלי ו נדב בלילה
מימין: ארז מגדלי ונדב בלילה. לחברה קרקעות רבות שייעודן לוגיסטיקה (צילומים: אריק ז'ורנו, ניקולה וסטהפל)

בלעדי
מגדל רוכשת שליש מחברת לוגיסטיקה ב־136 מיליון שקל

חברת הביטוח משקיעה בנדב ב. לוגיסטיקה ותחזיק ב־33% מהחברה שבשליטת נדב בלילה. מגדל מצטרפת בכך למנורה מבטחים, שהשקיעה בה לפני שנה. מנהל ההשקעות של מגדל ארז מגדלי: "הביקוש בתחום צפוי לגדול"

תחום הלוגיסטיקה ממשיך לרכז עניין ולמשוך גופים מוסדיים, ועל הדרך לייצר ליזמי התחום שווי של מאות מיליוני שקלים, לפחות על הנייר. ל"כלכליסט" נודע כי מגדל ביטוח משקיעה 136 מיליון שקל בחברת נדב ב. לוגיסטיקה, שבשליטת נדב בלילה, לפי שווי של 412 מיליון שקל אחרי הכסף. הסכום יוזרם לתוך החברה וכנגדו יוקצה למגדל ביטוח נתח שיהווה 33% ממניות החברה.
בכך מצטרפת מגדל ביטוח לחברת הביטוח מנורה מבטחים, שהשקיעה בינואר 2023 סכום דומה, שהקנה לה 49% ממניות החברה. העסקה מול מנורה מבטחים, שגם היא נעשתה באמצעות הקצאת מניות, היתה לפי שווי חברה של כ־275 מיליון שקל אחרי הכסף — השווי שלפיו מזרימה מגדל ביטוח את השקעתה כעת. לאחר השלמת העסקה מול מגדל ביטוח בלילה יחזיק ב־34% ממניות החברה.


הכסף שתשקיע מגדל ביטוח ישמש את נדב ב. לוגיסטיקה להרחבת הפורטפוליו ולהקמת מרכזים לוגיסטיים חדשים על קרקעות שבבעלותה. החברה, שהוקמה בידי בלילה (50), בן מושב אמונים הסמוך לאשדוד, מחזיקה בקרקעות רבות שייעודן לוגיסטיקה. הקרקע הגדולה ביותר, בפארק התעשייה תימורים שבקריית מלאכי, מוחזקת בשותפות עם איסתא נדל"ן, החברה־הבת של איסתא הציבורית שבשליטת המנכ"ל אחישי גל. על הקרקע מוקם מבנה שישתרע על 105 אלף מ"ר, והוא נבנה בעומק של עד 14 מטר מתחת לפני הקרקע. הבנייה לעומק הקרקע נעשית בשל עליית מחירי הקרקעות המיועדות ללוגיסטיקה, שמגיעים כיום ל־6-5 מיליון שקל לדונם. ההכנסות משכירות עתידות לעמוד על 20 מיליון שקל בשנה בהנחה של תפוסה מלאה. בנוסף, יש לחברה קרקעות בפארק התעשייה יואב, בבאר טוביה, באזור התעשייה אשדוד צפון, ובמעבר גנים. חלק מהקרקעות של החברה, אלה שבבאר טוביה, תימורים וקריית גת, הגיעו לרשותה בעקבות זכייה בכמה מכרזים של רמ"י בשנת 2020.
נדב ב. לוגיסטיקה מתמחה, בין היתר, בהקמת מתחמי קירור ומתחמים לוגיסטיים לחברות גדולות, דוגמת חברת השילוח הבינלאומית DHL, בלדי, אושר עד, מקס סטוק, סמל מטבחים, לוגיסטיקר, ריי לוגיסטיקה ואוריין. לחברה יש מתחמי קירור בקריית מלאכי ובבאר טוביה, וגם מחסנים לוגיסטיים באשדוד, בקוע ויד בנימין.
נדב. ב לוגיסטיקה היא חלק מקבוצת נדב בלילה, שפועלת גם בתחומי הנדל"ן המסחרי והנדל"ן למגורים, כשחברת הלוגיסטיקה מהווה כשליש מפעילות הקבוצה.
את חטיבת ההשקעות של מגדל ביטוח מנהל ארז מגדלי, והיא סיימה את 2023 במגמה חיובית. כך, מסלול הפנסיה עד גיל 50 הניב תשואה של 11% בשנה שעברה, בדומה לממוצע בענף. מגדלי אמר ל"כלכליסט" כי העמקת ההשקעה בלוגיסטיקה נעשית כחלק מ"אסטרטגיית ההשקעה של מגדל ביטוח בתחום הנדל"ן, שמהווה נכס ריאלי שמציג תשואה טובה ויציבה לאורך זמן. בשנים האחרונות חלה עלייה בביקושים לשטחי לוגיסטיקה, ואלה צפויים להמשיך לגדול. לכן יש לנו אמונה בתחום. נדב ב. לוגיסטיקה היא חברה בצמיחה".
בלילה אמר כי "אני בטוח שכניסת מגדל ביטוח לחברה תביא ערך, ונוכל להמשיך לצמוח".
התחום החם משך לפני כשנתיים גם את עופר השקעות של ליאורה עופר, בעלת השליטה במליסרון, שרכשה שליש מחברת סלע לוגיסטיקה לפי שווי של 250 מיליון שקל. המניות נרכשו ממשפחת גרינבוים, שדור המייסדים שלה, האחים שמעון ומוקי גרינבוים, הקימו את החברה ב־1978.