סגור
מייסד אמזון ג'ף בזוס ב ועידת ה ניו יורק טיימס 4.12.24
הבעלים ג'ף בזוס (צילום: Michael M. Santiago/Getty Images/AFP)

אמזון היכתה את צפי ההכנסות והרווח, אך התחזית אכזבה

ההכנסות זינקו ברבעון השני בכ-13% ל-167.7 מיליארד דולר לעומת צפי ל-162 מיליארד דולר; גם הרווח המתואם היה גבוה במעט מהצפי; אך ניכרים סימני האטה בשולי הרווח של חטיבת הענן AWS, ונרשמה ירידה בתזרים המזומנים של ענקית המסחר המקוון; המניה איבדה 4% במסחר המאוחר

ענקית הקמעונאות אמזון פרסמה הלילה (ה') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2025, והציגה תוצאות חזקות שהיכו את תחזיות השוק: הכנסות החברה עלו ב־13% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב־167.7 מיליארד דולר (הצפי עמד על 162 מיליארד), בעוד הרווח הנקי קפץ ב־35% ל־18.2 מיליארד דולר (1.68 דולר למניה בדילול מלא, לעומת צפי ל-1.33 דולר) - עלייה מרשימה מהשנה שעברה, אז הרווח עמד על 13.5 מיליארד דולר.
למרות הביצועים החזקים, מניית אמזון ירדה במסחר המאוחר ב-4%, בין היתר בשל סימני האטה בשולי הרווח של חטיבת הענן AWS, מנוע הרווח המרכזי של החברה, ובשל ירידה חדה בתזרים המזומנים החופשי. גם התחזית לרבעון השלישי אכזבה.
חטיבת AWS, ספקית שירותי הענן של אמזון, רשמה צמיחה שנתית של 17.5% והכניסה 30.9 מיליארד דולר, אך שיעור הרווחיות התפעולית של החטיבה ירד ל־32.9% לעומת 35.5% ברבעון המקביל. מדובר בסימן מדאיג מבחינת אנליסטים, המסתכלים על שולי הרווח כמדד לאפקטיביות התפעולית של החטיבה מול תחרות גוברת מצד מיקרוסופט וגוגל בענן.
הרווח התפעולי של AWS עלה ב־9% בלבד והסתכם ב־10.2 מיליארד דולר - עלייה מתונה ביחס לקצב ההכנסות, שתרמה לתגובה הפושרת של השוק. התחזיות המוקדמות ציפו ל־צמיחה חזקה יותר ברווחיות, במיוחד לאור השקעות החברה בטכנולוגיות בינה מלאכותית דרך AWS Bedrock ו־AgentCore.
נתוני AWS מגיעים על רקע התחרות המתעצמת מצד מיקרוסופט וגוגל, שממשיכות להאיץ את קצב הצמיחה בשירותי הענן שלהן. מיקרוסופט רשמה צמיחה של כ־34% בשירות Azure, וגוגל Cloud דיווחה על גידול של כ־27% – נתונים שממחישים את הלחץ המופעל על AWS לשמר את ההובלה ולשפר את הרווחיות, שהתכווצה מ־35.5% ל־32.9% ברבעון הנוכחי.
נתון נוסף שגרם לדאגה בקרב המשקיעים הוא הירידה החדה בתזרים המזומנים החופשי של החברה, שהצטמצם ל־18.2 מיליארד דולר ב־12 החודשים האחרונים, ירידה של 66% לעומת התקופה המקבילה. הירידה מוסברת בהשקעות הוניות מאסיביות בפיתוח תשתיות לענן ובינה מלאכותית.
גם פעילות הקמעונאות צמחה: המכירות בצפון אמריקה גדלו ב־11% ל־100 מיליארד דולר, והמכירות הבינלאומיות עלו ב־16% ל־36.8 מיליארד דולר (עלייה של 11% בנטרול שערי מטבע). שירותי צד שלישי רשמו צמיחה של 11% והכניסו 40.3 מיליארד דולר, בעוד ההכנסות מפרסום קפצו ב־23% ל־15.7 מיליארד דולר.
המנכ"ל אנדי ג'סי הדגיש את ההשקעה המתמשכת בבינה מלאכותית, וציין השקות חדשות כמו Alexa+, מודל DeepFleet לניהול רובוטים, סביבת הפיתוח Kiro, וסוכן AI בשם Bedrock AgentCore. החברה גם ציינה שותפויות חדשות עם חברות כמו פפסיקו, Airbnb, SAP ו־Nissan במסגרת AWS.
אמזון צופה הכנסות של בין 174 ל־179.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2025 – גידול של עד 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התחזית לרווח התפעולי נעה בין 15.5 ל־20.5 מיליארד דולר, נתון שמרמז על אפשרות לשחיקה בשולי הרווח, בין היתר כתוצאה מהשקעות בתשתיות ובינה מלאכותית. ממוצע האנליסטים עמד על 19.5 מיליארד דולר.