בלעדי
שותפי מוטי בן משה בחברת האוטובוסים מציעים לרכוש את מניותיו ב-202 מיליון ש'
כפיר וזוהר צדיק ומאיר רוזנברג מחזיקים ב-40% מאקסטרה תחבורה, שמפעילה קווי אוטובוס בירושלים ונתניה; הם מצויים בסכסוך משפטי ממושך עם בן משה ואלון ריבוע כחול, המחזיקה ב-60% מהמניות; ההצעה מגלמת שווי של פי 5 על השווי בספרים
חברות התחבורה פסגות וציר הגישו היום הצעה לאלון ריבוע כחול של מוטי בן משה, לרכישת אחזקותיה בחברת התחבורה הציבורית המשותפת אקסטרה תחב"צ (60%). זאת בתמורה ל-202 מיליון שקל, ולפי שווי חברה של 338 מיליון שקל. ברקע, סכסוך שותפים מתמשך באקסטרה תחבורה.
אקסטרה תחבורה ציבורית פעילה בקווי אוטובוסים בירושלים ונתניה. פסגות נשלטת בידי מאיר רוזנברג, איש עסקים מהמגזר החרדי, וציר הסעות בידי זוהר וכפיר צדיק.
שני הגופים מחזיקים ביתרת המניות (40%) של אקסטרה תחבורה, כשפסגות מחזיקה ב-10% וציר ב-30%. מניות אלון באקסטרה תחבורה רשומות בספרים בשווי 41 מיליון שקל.
הסכום שמציעות שתי השותפות הוא לכאורה יותר מפי 5 מהשווי של אקסטרה תחבורה בספרי אלון. פסגות העמידה הלוואות של 60 מיליון שקל לאקסטרה תחבורה.
ההצעה הועברה לעו"ד רענן קליר היועץ המשפטי של אלון ריבוע כחול, עם עותק לדירקטורים של החברה. בין פסגות וציר הסעות לבין אלון ריבוע כחול קיים סכסוך משפטי מתמשך, שבו טוענות פסגות וציר לעושק בעלי מניות המיעוט בידי בן משה ואלון ריבוע כחול.
פסגות וציר מציעות להפקיד 10% מהתמורה במזומן בידי עורכי הדין שלהם, בועז בן צור, כשהסכום יחולט במידה ויחזרו בהן מההצעה.
ההצעה נועדה לסיים את השותפות בין הצדדים. לדברי שני המציעים, עסקה כזו יכולה להחזיר את אקסטרה תחבורה לפעילות סדירה ולהתמודד על מכרזים, מה שלא עשתה מאז 2021.
פעילות אקסטרה תחבורה כוללת 212 אוטובוסים ו-390 עובדים. אלון ריבוע כחול ציינה בדוחותיה השנתיים כי בין 2022-24 היו התוצאות הכספיות של אקסטרה תחבורה נמוכות מהתחזיות.