סגור

נחשף בכלכליסט
קרסו מוטורס מאשרת: בוחנת השקעה בשופרסל

כלכליסט דיווח הבוקר שקבוצת משקיעים הכוללת את קרסו מוטורס בוחנת רכישת 5% ממניות שופרסל - מהלך שיאפשר לה להציע מועמדים לדירקטוריון ולמנות את המנכ"ל היוצא איציק אברכהן ליו"ר

קרסו מוטורס דיווחה לבורסה כיי היא בוחנת השקעה מהותית בשופרסל. החברה הדגישה עם זאת כי עד כה לא רכשה מניות של החברה.
הבוקר חשף כלכליסט את דבר ההתארגנות של קבוצת משקיעים להשתלטות על שופרסל, ולהחזרתו של המנכ"ל איציק אברכהן לשורות החברה, כדירקטור ולאחר מכן כיו"ר.
התוכנית של אותם גורמים עסקיים, שהבולטת בהם היא משפחת קרסו כאמור, היא לצבור אחזקה של 5% בשופרסל במעין חברה משותפת שיקימו, ולהציע מועמדים מטעמם לדירקטוריון.
1 צפייה בגלריה
מימין מכבי קרסו ואחיו יואל קרסו
מימין מכבי קרסו ואחיו יואל קרסו
מימין: מכבי קרסו ואחיו יואל קרסו
(צילומים: אוראל כהן, עמית שעל)

לפי הדיווח בכלכליסט, גורמים בקבוצה כבר קיימו עם אברכהן כמה שיחות בנושא הוא עצמו אמר בתגובה כי איננו מתעסק בשופרסל ולא יגיב על דבר בנוגע לחברה עד לעזיבתו מחר.
קרסו מוטורס אף הודיעה היום, במקביל לפרסום הדוחות השנתיים, על חלוקת דיבידנד של 100 מיליון שקל שיתווספו ל-100 מיליון נוספים שחילקה במהלך 2021.
שופרסל היא חברה ללא גרעין שליטה, שמניותיה מוחזקות בידי גופים מוסדיים, חברות ביטוח ובתי השקעות. אלטשולר שחם הוא המחזיק הגדול ביותר עם כ־13% בזרועות שונות, מרביתן בגמל. בנוסף לאלטשולר שחם, מגדל מחזיקה ב־9.6%, מנורה מבטחים ב־9.2%, והראל, הפניקס וכלל מחזיקות בכ־10% כל אחת. כלומר, כל ששת המוסדיים מחזיקים ביותר מ־60% מהמניות.