סגור

ברקת קפיטל של דויטש ובירם חתמה על 2 עסקאות מימון ליזמי נדל"ן

מדובר בעסקאות המימון הראשונות של ברקת ליזמים, והיא תעניק אשראי בסכום כולל של 47 מיליון שקל לפרויקטים שייבנו בתל אביב ובבני ברק

חברת המימון ברקת קפיטל שבשליטת גיל דויטש ורוני בירם, חתמה על שתי עסקאות מימון נדל"ן ראשונות מאז הונפקה בבורסה בתל אביב בחודש שעבר.
ברקת תעניק מימון בסך של כ-47 מיליון שקל לשני פרויקטים, שייבנו בתל אביב ובבני ברק. הפרויקט הראשון יוקם ברחוב הירקון 86-80 בבני ברק. הוא יכלול 70 דירות, ב-3 בניינים, שייבנו במקום בניין של 24 דירות שייהרס. את הפרויקט יזמה חברת הירקון 218, שבבעלות היזמים עו"ד שמעון שגיא, דניאל הבלין ואלי וואזנר, המקדמים בימים אלה כמה פרויקטים של פינוי בינוי בבני ברק.
ברקת תעמיד לפרויקט זה מסגרת הלוואה של 25 מיליון שקל כליווי סגור - חברת הביטוח איילון תעמיד את הערבויות. היקף המכירות בפרויקט נאמד ב-62 מיליון שקל. תקופת ההלוואה עומדת על 33 חודשים, בהתאם לצורכי בניית הפרויקט, כאשר הריבית תעמוד על 9% צמוד בשקלול ריבית ביחס להשלמת הון דרושה (מזנין).
2 צפייה בגלריה
עדי גזית מנכ"ל ברקת
עדי גזית מנכ"ל ברקת
עדי גזית, מנכ"ל ברקת קפיטל
(צילום: יחצ)
לפרויקט השני תעמיד החברה הלוואת גישור של 22 מיליון שקל, והוא נמצא בשכונת כרם התימנים בתל אביב. מדובר בהלוואה לצורך השלמת רכישת קרקע והחלפת חוב קיים של המוכרים שניתן בזמנו על ידי חברת מניף.
יזם הפרויקט, רודי גבסי, מתכנן הריסת בניין קיים ברחוב יונה הנביא והקמת בניין בוטיק חדש בן 5 קומות, אשר יכלול 10 יחידות דיור, חזית מסחרית בקומת הקרקע וקומת גג חלקית, מעל קומת מרתף וחניות. הפרויקט מצוי בהקמה. שווי הקרקע מוערך ב-42 מיליון שקל. תקופת ההלוואה עומדת על 24 חודשים, בריבית של כ- 5.5% צמוד.
"החברה הפכה לציבורית בחודש שעבר, ומטרתה להמשיך לפתח את תחום הנדל"ן בארץ, ולהוות בית למימון בכל התחומים בסקטור. הצעד להעמקת הפעילות של החברה למימון ליווי יזמים, מהווה צעד מהותי מבחינת התפתחותה העסקית של החברה, אשר מטרתה הראשונית הנה מציאת אלטרנטיבה אופטימלית ליזמים ובעלי קבוצות קרקע", אמר עדי גזית, מנכ"ל ברקת.
ברקת קפיטל הנפיקה בחודש שעבר את מניותיה בבורסה בתל אביב. החברה נסחרת בשווי 180 מיליון שקל, והאשראי המצטבר שהעמידה החברה מיום הקמתה על פי תשקיף שפורסם לציבור מסתכם בכ-800 מיליון שקל. בין היתר, ברקת במשא ומתן למימון פרויקט "כיכר המדינה", שבמסגרתו תועמד מסגרת אשראי בהיקף צפוי של כ- 1.9 מיליארד שקל.

2 צפייה בגלריה
מימין גיל דויטש ו רוני בירם קרן ברוש
מימין גיל דויטש ו רוני בירם קרן ברוש
מימין: גיל דויטש ורוני בירם
(צילומים: בועז אופנהיים, אוראל כהן)