סגור
מוסף שבועי 5.8.21 יפתח רון טל
יפתח רון-טל. עוזב בגלל בעל השליטה שלמה אליהו (צילום: יונתן בלום)

בלעדי
יפתח רון-טל התפטר מתפקיד יו״ר מגדל ביטוח, שבוע אחרי שהמנכ"ל עזב

רון-טל ביקש ככל הנראה להקדים בכך את בעל השליטה שלמה אליהו שתכנן להדיח אותו בשבועות הקרובים; היו"ר המתפטר כתב שההתנהלות הקשורה למבנה הבעלות של החברה "הגבילה מאוד את העצמאות של הדירקטוריון וההנהלה"; מגדל: "שוללת את הטענות. מחויבת ליישום ממשל תאגידי נאות"

יפתח רון-טל התפטר מתפקידו כיו"ר חברת הביטוח מגדל.
רון-טל ביקש ככל הנראה להקדים בכך את מהלך הדחתו שביקש לקדם בשבועות הקרובים בעל השליטה במגדל, שלמה אליהו. במקביל הודיע היום על התפטרותו גם אסף מיזן, האקטואר הראשי של מגדל.
כפי שנחשף בכלכליסט, אליהו מתכנן לא להעמיד את רון-טל לבחירה לתקופת כהונה נוספת, ובכך למעשה להדיח אותו מראשות החברה. רון-טל מתפטר שבוע אחרי שהמנכ"ל שגיא יוגב התפטר, ומשאיר את מגדל בלי יו"ר ובלי מנכ"ל.
רון-טל שלח מכתב התפטרות לחנן מלצר, יו"ר מגדל אחזקות - החברה האם של מגדל ביטוח. במכתב ציין רון-טל שהחל מאוגוסט שעבר, עת נכנס לתפקיד, פעל לייצוב ושיפור עבודת הדירקטוריון וכן לייצוב החברה וקידומה. הכל "תוך הקפדה על קיומו של ממשל תאגידי תקין.
"עם כניסתו לתפקיד של מנכ"ל החברה, שגיא יוגב, פעלנו בשיתוף פעולה מלא, בתיאום ובשקיפות, להשגת יעדים אלה. לצערי, ההתנהלות הקשורה למבנה הבעלות של החברות, וההתנהלות התאגידית הנגזרת ממנה, הגבילו מאד ומגבילות גם כיום את העצמאות התאגידית הנדרשת של הדירקטוריון וההנהלה, וכפועל יוצא מכך, את היכולת לפעול לייצובה של החברה וקידומה האסטרטגי והעסקי".
רון-טל התייחס למכתב ההתפטרות של המנכל שגיא יוגב בשבוע שעבר: "לצערי הרב, המכתב מתאר היטב ובמדויק מציאות בעייתית זו. אשר על כן, בכוונתי לסיים את תפקידי מיד עם כינוסה בפועל של האסיפה הכללית השנתית הקרובה של מגדל ביטוח". רון-טל הוסיף כי יעמוד לרשות החברה ככל שיידרש.
ממגדל אחזקות נמסר: "החברה שוללת את הטענות שהועלו במכתב בנוגע לחברה ולמגדל ביטוח. החברה מחויבת ליישום וקידום עקרונות של ממשל תאגידי נאות ופועלת לקידום יעדי החברות בקבוצה, לרבות מגדל ביטוח, ולהבטחת יציבותן ושגשוגן".