סגור
מימין: בעל השליטה במגדל שלמה אליהו ויו"ר מגדל ביטוח יפתח רון טל
מימין: בעל השליטה במגדל שלמה אליהו ויו"ר מגדל ביטוח יפתח רון טל ( צילומים: עמית שעל, צביקה טישלר)

בלעדי
עוד טלטלה בדרך? אליהו בוחן את הדחת רון טל מתפקיד יו"ר מגדל

בעל השליטה בחברת הביטוח בוחן את האפשרות לא לחדש את כהונתו של רון טל באספה הקרובה שתתקיים באוגוסט או בנובמבר; מימוש המהלך דורש את תמיכתו של השופט לשעבר חנן מלצר, שעומד בראש החברה-האם מגדל אחזקות; מגדל: לא זומנה אספה כללית ולכן השאלה לא רלוונטית

שלמה אליהו עשוי שלא לחדש את מינויו של יפתח רון טל לדירקטור במגדל באספה הקרובה שתתקיים באוגוסט או בנובמבר. רון טל משמש כיו"ר דירקטוריון מגדל ביטוח, והמשמעות במקרה כזה היא שהוא יודח מהתפקיד.
רון טל מכהן כדירקטור מטעם אליהו, וכהונה של דירקטור רגיל בחברה מתחדשת אחת לשנה באספה הכללית, ואליהו בוחן לא לחדש את המינוי. דירקטוריון מגדל ביטוח ממונה על ידי דירקטוריון מגדל אחזקות, שמחזיקה ב-100% ממניות מגדל ביטוח.
ל"כלכליסט" נודע כי הנושא נדון בשיחות שמקיים אליהו עם גורמים בחברה ומחוצה לה. בין אליהו לרון טל קיים קשר קורקטי בלבד, ולדברי בכירים בחברה אליהו לא סלח לרון טל על שטרפד את מינויו של המועמד שלו לתפקיד המנכ"ל, רונן אגסי. לפני כשנה בחרה מגדל מנכ"ל חדש, אליהו קידם את מועמדותו של אגסי, אבל רון טל תמך בידין ענתבי, ובסופו של דבר מונה שגיא יוגב לתפקיד.
אליהו יתקשה להוביל מהלך כזה לבדו, וכדי לממש אותו הוא יזדקק לתמיכה של מי שהוא בעצמו מינה ליו"ר מגדל אחזקות – השופט לשעבר חנן מלצר. אליהו מייעד במקרה של מימוש המהלך למלצר את תפקיד יו"ר מגדל ביטוח, לצד תפקיד יו"ר החברה-האם מגדל אחזקות, גם כדי לחסוך בעלויות וגם משום שהוא סבור שזהו המבנה הנכון לחברה.
רון טל מונה ליו"ר מגדל ביטוח ביוני האחרון, כחודש אחרי שנכנס לדירקטוריון מגדל. מהר מאוד ניצת בינו לבין אליהו מאבק בנוגע לבחירת המנכ"ל. לאחר שרון טל ניצח, הדיח אותו אליהו מתפקיד מנכ"ל מגדל אחזקות, ומאז הקשר בין השניים רופף וכמעט איננו קיים.
במרץ האחרון מונה מלצר ליו"ר מגדל אחזקות. המינוי הביא להפוגה לאחר תקופה סוערת ארוכה בחברה, והשקט הזה צפוי להסתיים בקרוב.
אליהו זקוק לתמיכה של מלצר בהדחת רון טל, שכן מלצר משמש כיו"ר מגדל אחזקות, שבוחרת באספה הכללית אילו דירקטורים יכהנו מטעמה בחברה-הבת מגדל ביטוח. באספה זו משתתפת רק מגדל אחזקות באמצעות הדירקטורים שלה, ולאליהו רוב בדירקטוריון מגדל אחזקות בו הוא מכהן כחבר. מינוי של דירקטורים מתכנס באספה מדי שנה, והאספה הקרובה תתקיים באוגוסט או בנובמבר. עמדתו של מלצר בנושא אינה ברורה עדיין.
לאליהו לא צפויה דרך חלקה במימוש המהלך. מלצר צפוי להפגין עצמאות בהחלטה הזו, ואם יחשוב שלא מדובר במהלך נכון הוא ינסה לשכנע את אליהו לאפשר את המשך הכהונה של רון טל. בנוסף ידרוש המהלך את אישור רשות שוק ההון, ורון טל הוא גורם מאוד מקושר בשוק ההון.
ממגדל נמסר בתגובה: "לא זומנה אספה כללית ולכן השאלה לא רלוונטית".