סגור

מיקרוסופט שולפת את לינקדאין מסין: "סביבת עבודה מאתגרת מדי"

הלחץ מהרגולטור בבייג'ינג הכריע אחרי חסימת עיתונאים ואקדמאים בגרסה הסינית, ששיתפו "תוכן אסור"; במקום זאת, מיקרוסופט תשיק בסין פלטפורמה לחיפושי עבודה שלא תאפשר למשתמשים לשתף פוסטים ומאמרים

מיקרוסופט מוציאה מסין את הרשת החברתית לחיפושי עבודה לינקדאין, שמקשרת בין מעסיקים לעובדים, בשל "סביבת עבודה מאתגרת מדי", כך לטענתה.


כבר בחודש מרץ השנה הרגולטור הסיני ברשת הודיע ללינקדאין כי עליה לצנזר חלק מתכניה, ואף נתן לה דד-ליין של 30 יום לעשות כן, כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" בהתבסס על מקורות יודע דבר.

2 צפייה בגלריה
לינקדאין Linkedin רשת חברתית  רשתות חברתיות
לינקדאין Linkedin רשת חברתית  רשתות חברתיות
לינקדאין Linkedin, תושק בסין גרסה אחרת שמתאימה להלך הרוח של בייג'ינג
(צילום: שאטרסטוק)

בתגובה מיקרוסופט הודיעה כי תשיק עד סוף השנה אפליקציה מתאימה לסין, שתחליף את לינקדאין. גרסת לינקדאין הסינית הושקה ב-2014, והיא הרשת החברתית האמריקאית הגדולה האחרונה שמסיימת את דרכה בסין.
השקת הגרסה הסינית לוותה מההתחלה בצנזורה בהתאם לחוקי המדינה, אך הדרישות כאמור הוחמרו מאז, והובילו להחלטה של מיקרוסופט להוציא את הפלטפורמה. בחודש שעבר נחסמה הגישה לפלטפורמה אצל מספר עיתונאים אמריקאים, אחרי שנאמר להם כי השתמשו "בתוכן אסור", ללא הסבר נוסף.
פרופילים של מספר אקדמאים וחוקרים נחסמו בטענות דומות. מנהלי הגרסה הסינית לא נימקו אם זו היתה יוזמה של לינקדאין ברוח המשטר בסין, או בעקבות הוראה ישירה מבייג'ינג, כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל".
הגרסה החדשה שתחליף את לינקדאין בסין נקראת InJobs, והיא לא תכלול דיונים ואף לא תאפשר למשתמשים לשתף פוסטים ומאמרים.
מנכ"ל מיקרוסופט Satya Nadella אמר ביולי האחרון כי לינקדאין (העולמית) מכניסה לענקית הטכנולוגיה 10 מיליארד דולר בשנה. מיקרוסופט רכשה את לינקדאין ב-2016 תמורת 26.2 מיליארד דולר.

2 צפייה בגלריה
סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט  פברואר 2019
סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט  פברואר 2019
סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט
(צילום: גטי )