סגור
דואר ישראל
דואר ישראל (צילום: טל אזולאי)

בלעדי
הפניקס, לאומי ומזרחי טפחות בקבוצה עם מילגם לרכישת הדואר

כל אחד משלושת הגופים הפיננסיים יהווה ככל הנראה 20% מהקבוצה ומילגם 40%; בשוק מעריכים כי התמורה עבור הדואר תעמוד על כמיליארד שקל; אתמול הגישו המועמדים במכרז לרכישת הדואר את טפסי הרישום לרשות החברות

קבוצה מעניינת מתמודדת על רכישת דואר ישראל. לכלכליסט נודע כי מילגם שבשליטת שי וייל נרשמה למכרז אתמול.
בקבוצה של מילגם נמצאים גם חברת הביטוח הפניקס, וכן לאומי פרטנרס ומזרחי טפחות אינווסט, זרוע ההשקעות של בנק מזרחי. כל אחד משלושת הגופים הפיננסיים יהווה ככל הנראה 20% מהקבוצה ומילגם 40%.
מילגם הוקמה ב־1983 כחברה המתמחה במתן שירותים מקיפים ומתקדמים לגופים מוניציפליים, תאגידי מים, גופים ממשלתיים, חברות ציבוריות ופרטיות.
גורמים נוספים שנרשמו הם דלק ישראל שבשליטת אבי לוי ואלי להב, קרן פורטיסימו שמנוהלת בידי יובל כהן, אלון ריבוע כחול ודור אלון שבשליטת מוטי בן משה, רמי לוי בעל רשת הסופרמרקטים, דפוס בארי, לנג השקעות, ניאופארם של דוד פורר, אייפקס, חברת התחבורה דן, יעקב לוקסנבורג באמצעות אפריקה ישראל, אמיליה פיתוח ואוברסיז של עודד פלר.
רשות החברות המנוהלת בידי מיכל רוזנבוים הוציאה לדרך את המכרז על רקע העימותים של השר דודי אמסלם מול רוזנבוים אותה הוא מנסה להדיח, ושל שר התקשורת שלמה קרעי מול יו"ר הדואר מישאל וקנין, שאותו הוא מנסה להדיח. זאת כדי למנות איש אמון שלו, למרות הליך ההבראה שהוביל וקנין בתמיכת רוזנבוים, ואשר בעטיו הגיע הדואר לרווחיות ראשונה.
בשוק מעריכים כי התמורה עבור הדואר, שהוא מותג השילוח החזק בארץ יעמוד על כמיליארד שקל. המדינה מוכרת 100% מהמניות. מרבית המתמודדים עדיין לא גיבשו קבוצות רכישה והם יעשו זאת רק אחרי שיאושרו עי המדינה כמתמודדים.