סגור

ברקשייר האת'ווי: הרווח הנקי נחתך ב-53% - ל-5.5 מיליארד דולר

חברת ההשקעות, בראשות וורן באפט, מקיימת את כנס בעלי המניות השנתי שלה - לראשונה מאז 2019 באופן פיזי; הרווח התפעולי עמד על מעט יותר מ-7 מיליארד דולר ברבעון הראשון, בדומה לרבעון המקביל אשתקד; הרווח הנקי נפגע בין היתר בשל ירידה חדה בהכנסות חטיבת הביטוח וההאטה בכלכלת ארצות הברית

חברת ברקשייר האת'ווי, בראשות וורן באפט, עורכת היום (שבת) באומהה בנברסקה את הכינוס השנתי של בעלי המניות שלה. מדובר בכינוס הפיזי הראשון שלה מאז שנת 2019, לאחר שנאלצה לקיימו באופן וירטואלי בעקבות מגפת הקורונה.


לפני פתיחת הכנס פרסמה החברה את תוצאותיה לרבעון הראשון, ומהן עולה כי הרווח התפעולי כמעט לא השתנה ועמד על 7.04 מיליארד דולר, לעומת 7.02 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיפור בתוצאות של החברות בהן מחזיקה ברקשייר בתחומי הייצור, השירותים והקמעונאות עזר לפצות על ירידות ערך בתחום הביטוח. ההכנסות בתחום זה נחתכו ב-94% מ-764 מיליארד דולר ל-47 מיליארד.

1 צפייה בגלריה
וורן באפט ארוחה במכירה פומבית
וורן באפט ארוחה במכירה פומבית
וורן באפט
(צילום: AP)

עם זאת, הרווח הנקי הסתכם ב-5.46 מיליארד דולר, שהם 3,702 דולר למניה, זאת בהשוואה לרווח של 11.71 מיליארד דולר, שהם 7,638 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בירידה של 53%, והיא נובעת בין היתר מההיחלשות בכלכלת ארצות הברית.
החברה דיווחה עוד כי ברבעון שעבר ביצעה רכישות חוזרות של המניות שלה בשווי של 3.2 מיליארד דולר (לעומת סכום של 6.9 מיליארד דולר שהוציאה ברבעון הרביעי לרכישות חוזרות), זאת בנוסף לכך שהקצתה מעל 18 מיליארד דולר לרכישת חברת הביטוח Alleghany והמניות של Occidental Petroleum. עבור כל השנה שעברה הרכישות החוזרות עמדו על סכום של 27 מיליארד דולר. בסך הכל החזיקה ברקשייר בסוף הרבעון הראשון במזומנים בסך של 106.3 מיליארד דולר - הסכום הנמוך ביותר מאז הרבעון השלישי של 2018.
בפגישה ישתתפו באפט (91) וסגנו צ'רלי מאנגר (98), כולל בפאנל של שאלות ותשובות. עם זאת, באפט ציין מראש כי אין בכוונתו לדון ברכישות או מכירות של ברקשייר, כיצד מתקבלות החלטות ההשקעות או פוליטיקה. "כל דבר אחר זה בסדר", כתב.