סגור

עם רוח גבית ממחירי הסחורות: קפיצה של 317% ברווחי איי.סי.אל

חברת המחצבים מים המלח שבשליטת החברה לישראל מסכמת רבעון שלישי עם רווח נקי של 225 מיליון דולר - בין היתר בזכות העלייה החדה במחירי הסחורות בעולם; הרווח התפעולי זינק ב-220% ל-321 מיליון דולר - שיא של 8 שנים

גל עליות מחירי הסחורות ברחבי העולם משחק לידי חברת המחצבים מים המלח – איי.סי.אל גרופ (לשעבר כיל). החברה שבשליטת החברה לישראל (45.7%) מדווחת הבוקר על זינוק דו ספרתי במכירות ועלייה תלת-ספרתית ברווח התפעולי והנקי.

לצד העלייה במחירי הסחורות נרשמה צמיחה במכירות המוצרים המיוחדים של החברה, שכוללים בין היתר פתרונות מיוחדים לחקלאות. הביצועים החזקים נרשמו על אף התייקרויות חומרי גלם והוצאות ההובלה העולות, המלווים באתגרים בשרשרת האספקה הגלובלית.
מכירות איי.סי.אל ברבעון הסתכמו ב-1.79 מיליארד דולר, עלייה של 49% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח התפעולי זינק ב-220% ל-321 מיליון דולר - שיא של 8 שנים.
בשורה התחתונה מציגה החברה רווח נקי של 225 מיליון דולר, נסיקה של 317% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.
שיעור הצמיחה החד ביותר נרשם במגזר הפתרונות החדשניים לחקלאות, שרשם מכירות של 387 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 124% בתוך שנה. העלייה נרשמה בעיקר בדשנים מיוחדים שמפתחת החברה בטכנולוגיות שונות. בתחום המוצרים התעשייתיים, שבו מוכרת החברה בין היתר מעכבי בעירה מבוססי ברום, נרשמה עליה של 49% במכירות ל-117 מיליון דולר; מכירות האשלג גדלו ב-39% ל-436 מיליון דולר.
ברבעון השלישי נרשמה עלייה חדה במחירי הדגנים בעולם. כך למשל מחירי התירס עלו ב-44%, פולי הסויה עלו ב-28.1%, החיטה ב-51.6% והאורז ב-11.6%. עליות מחירים אלה בעולם היו הסיבה העיקרית לעלייה במכירות האשלג. הרווח התפעולי ממכירת אשלג קפץ ב-196% ל-83 מיליון דולר ברבעון השלישי.
נשיא ומנכ"ל איי.סי.אל, רביב צולר מסר כי החברה "הציגה תוצאות מצוינות, לרבות רבעון רביעי ברציפות של שיפור ברווח. כל ארבע החטיבות העסקיות של החברה תרמו לכך, כאשר כל אחת מהן דיווחה על צמיחה דו-ספרתית במכירות, ברווח התפעולי וב- EBITDA, שנבעו מצמיחת סל המוצרים המיוחדים ורוח גבית מפעילות הסחורות".
1 צפייה בגלריה
רביב צולר מנכ"ל ICL איי סי אל
רביב צולר מנכ"ל ICL איי סי אל
רביב צולר מנכ"ל איי סי אל
(נטלי כהן-קדוש)