סגור

המלחמה בישראל דחפה מחדש את מחיר הזהב

מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר עלה מחיר הזהב ב-6% - לפני כן נסחרה המתכת בשפל של שבעה חודשים; ANZ בנקינג: "יש ביקוש חזק מהשוק, הן מבנקים מרכזיים והן מצרכנים בהודו ובסין"

מחיר הזהב טיפס לרמתו הגבוהה ביותר מזה ארבעה שבועות, על רקע הלחימה בעזה שהובילה לעלייה בביקושים. בשווקים מבינים גם כי האפשרות של פיתרון דיפלומטי הולכת ומתרחקת.
מחיר הזהב עלה הבוקר (ד') במסחר בלונדון ב-0.9% ל-1,939.75 דולר לאונקיה. במקביל, מחיר הכסף עלה ב-1.4% ועליות נרשמו גם במחירי הפלטינום והפלדיום. מאז התקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, מחיר הזהב עלה ב-6%. לפני כן, המתכת נסחרה קרוב לשפל של שבעה חודשים. לפי דיווח בסוכנות בלומברג, הפיצוץ אמש בבית החולים בעזה מגביר את האיום להסלמה, ובעקבות זאת עלה הביקוש לזהב הנחשב למקלט בטוח.
המחיר המשיך לעלות על אף נתונים כלכליים מעודדים, בראשם המכירות הקמעונאיות בארה"ב בספטמבר שעקפו את התחזיות והתחזקות בייצור התעשייתי. אולם, הנתונים הללו עשויים לעודד את הבנק הפדרלי המרכזי להמשיך ולשמור על ריבית גבוהה, ועלויות הלוואה גבוהות יותר לרוב פוגעות במחיר הזהב.
בכל זאת, הסלמות נוספות במצב קרוב לוודאי שיגדילו את הרכישות של הזהב, כך לפי ההערכות ב-ANZ בנקינג. "יש ביקוש חזק מהשוק, הן מבנקים מרכזיים והן מצרכנים בהודו ובסין", מסרו האנליסטים.