סגור

הליש"ט בשיא של 3 שנים מול השקל; היורו עולה ל-4 שקלים; הדולר נחלש

היחלשות הדולר מאפשרת למטבע הבריטי לזנק בעולם - מול השקל מטפסת הליש"ט ל-4.64 שקלים; הפד ממשיך לרמוז כי אינו צפוי להעלות ריבית במשק עד 2022, למרות נתוני האינפלציה; המטבע האמריקאי מוחק 0.3% ונסחר תמורת 3.27 שקלים; נמצא בשפל של 6 שנים מול הדולר הקנדי; השבוע צפוי הפד לפרסם פרוטוקולים מהפגישה האחרונה

הליש"ט מטפסת ב-0.6% עד לרמה של 4.648 שקלים, השיעור הגבוה שלו מאז אפריל 2018, כך לדברי יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים מימון והשקעות.
מול הדולר עולה המטבע הבריטי ב-0.5% ונסחר תמורת 1.42 דולרים, הרמה הגבוהה שלו מאז פברואר. ברקע לחוזק הליש"ט, היחלשות הדולר מול סל המטבעות העיקריים. בנוסף, הכלכלה הבריטית רשמה ירידה בשיעור האבטלה במשק ל-4.8% במהלך הרבעון הראשון.
היורו מטפס ב-0.7% ל-4 שקלים, לראשונה מאז 25 בפברואר.
בתוך כך, הדולר מוחק הבוקר 0.3% ונסחר תמורת 3.27 שקלים, אחרי שעלה כמעט עד לרמה של 3.3 שקלים בשבוע שעבר. מוקדם יותר נחתך ב-0.7% לשווי של 3.26 שקלים.


הדולר אף רושם שפל של שש שנים מול מקבילו הקנדי והוא בשיעור הנמוך מאז פברואר גם לעומת היורו: הדולר הקנדי עולה ל-1.20 דולרים. היורו עולה ב-0.4% לשיעור של 1.22 דולרים. המטבע האמריקאי מאבד גובה גם מול היואן הסיני והין היפני.

1 צפייה בגלריה
מטבע דולר כסף ארה"ב שטרות דולרים
מטבע דולר כסף ארה"ב שטרות דולרים
הדולר נחלש מול השקל ובעולם
(צילום: רויטרס)

כמו כן, נחתך המטבע האמריקאי ב-0.3% מתחת ל-90 נק' מול סל ששת המטבעות העיקריים בעולם - שפל של שלושה חודשים (מאז 25 בפברואר).
ברקע לדברים, בארה"ב מתגברות התחזיות כי הבנק האמריקאי המרכזי לא מתכוון להעלות בשנה הקרובה את הריבית במשק.
נשיא הבנק הפדרלי בדאלאס טקסס, רוברט קפלן, אמר בפתיחת השבוע כי להשקפתו הפד אינו צפוי להעלות את הריבית, לפחות עד 2022. הדברים של קפלן ושל בכירים נוספים בפד מהעת האחרונה מצביעים על כך שהבנק לא נרתע מהלחץ האינפלציוני, וכי לא צפוי שנחזה בטווח הקרוב בהעלאת ריבית עקב עליית המחירים במשק.
כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה באפריל ב-4.2%, מעל הציפיות לעלייה של 3.6%.
הפדרל ריזרב צפוי השבוע לפרסם פרוטוקולים מהפגישה האחרונה של בכיריו, שלפיהם יוכלו המשקיעים להבין טוב יותר את גישת היו"ר ג'רום פאוול ושאר הבכירים בנושא האינפלציה/ריבית בשנה הקרובה.
בנוסף, כמה מהבכירים צפויים לשאת דברים השבוע בעניין. הגישה הרווחת בשוק היא שהפד רואה בעליית המחירים שנרשמה באפריל כמצב זמני של עלייה באינפלציה.
הנושא נוגע גם לתשואות האג"ח שמשפיעות אף הן על כיוון הדולר מול המטבעות העיקריים. "הדבר הכי חשוב הוא לאן נושבת הרוח בשוק האג"ח", כך לדברי Junichi Ishikawa, אסטרטג המט"ח הבכיר ב-IG Securities.
לדבריו, "התשואות לא מתרוממות (הן סביב 1.6%). הדבר משקף את צפי השוק שהמדיניות המוניטרית של הפד תישאר כפי שהיא (לא יעלה את הריבית), והדולר נלחץ כלפי מטה מול המטבעות העיקריים בשל כך".
פריימן: "היחלשות הדולר אל מול המטבעות המרכזיים, לצד יצואנים המוכרים מט"ח בהיקפים משמעותיים, גוררת את התחזקות השקל אל מול הדולר. האירועים הביטחוניים אשר השפעתם הכלכלית בשלב הנוכחי מוגבלת, כמעט שאינם באים לידי ביטוי בשוק המט"ח המקומי. הצפי לסיום הלחימה בשבועיים הקרובים תומך בהתחזקות השקל אל מול המטבעות המרכזיים".