סגור

הדולר והיורו קופצים מול השקל בצל ההסלמה; "בורחים לחוף מבטחים"

הדולר עולה ב-0.8% ל-3.28 שקלים, היורו מטפס ב-0.7% ל-3.98 שקלים; ארגוני הטרור בעזה הגבירו הבוקר את קצב שיגור הרקטות לשטחי ישראל; צה"ל: "זה עניין של ימים ולא של שעות"

השקל מאבד גובה מול המטבעות המובילים, בצל הירי הממושך מרצועת עזה לעבר שטחי ישראל ופעילות צה"ל ברצועה.
הדולר מטפס ב-0.8% מול המטבע הישראלי ונסחר ברמה של 3.28 שקלים, היורו עולה ב-0.7% ל-3.98 שקלים. הליש"ט עולה ב-0.7% ל-4.616 שקלים.

1 צפייה בגלריה
שקל שקלים דולר דולרים מטבע חוץ
שקל שקלים דולר דולרים מטבע חוץ
שטרות שקלים ודולרים
(צילום: שאטרסטוק)

הכלכלן הראשי של בנק מזרחי טפחות, רונן מנחם, התייחס הבוקר לפיחות בשקל לנוכח המצב, וכתב כי הסיבות לירידה במטבע הן "הן בשל ההסלמה בתוך המשק והן נוכח היותו של הדולר מטבע חוף מבטחים בתקופות מעין אלו".
בלאומי שוקי הון כתבו כי היחלשות השקל סביב מתיחות גיאו-פוליטית היא בדרך כלל קצרת טווח וזמנית. "למרות זאת, ייתכן כי שיא האירוע עוד לפנינו, והסלמה עשויה להחליש את השקל עוד", כתבו דודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, וקובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בחברה.
"להערכתנו, על מוכרים שמתכננים למכור דולרים לנצל את הקפיצות בשערי החליפין של השקל מול המטבעות השונים לצורך מכירה והצטיידות בשקלים".
חצי יממה אחרי הירי לירושלים ארגוני הטרור ברצועת עזה הגבירו את קצב האש ושיגרו הבוקר (ג') מטחי רקטות כבדים לעבר שדרות, יישובי עוטף עזה ואשקלון. הבוקר שוגרו עשרות רבות רקטות לכיוון אשקלון וסביבתה בתוך חצי שעה. שני מבנים באשקלון נפגעו ישירות מרקטות. בן 40 ובן 63 נפצעו באורח בינוני מרסיסי זכוכית, ולפי מד"א ארבעה נוספים נפצעו באורח קל.
בצה"ל אמרו כי הלילה הותקפו 130 יעדים ברצועה: "פגענו ב-15 פעילי טרור, במנהרות התקפיות משמעותיות סמוכות הגדר, בביתו של מג"ד בחמאס בבניין בן 8 קומות ובחמ"ל מודיעין מרכזי של חמאס בדרום הרצועה. תקפנו בנוסף את כל אתרי הייצור העצמי ומחסני אמל"ח וכן מוצבי חמאס והג'יהאד האסלאמי לצד בסיסי אימונים. בשעות הקרובות נעלה במדרגת התקיפות. לא נעצור עד שנשיג פגיעה רחבה בחמאס. זה עניין של ימים ולא של שעות".