נחשף בכלכליסט
מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה הודיעה על התפטרות: תעזוב עד סוף השנה
המנכ"לית אישרה את חשיפת כלכליסט והודיעה לדירקטוריון: "זמן לפתוח פרק חדש". היא הודתה לעובדים על "מסירותם בשעות קשות". בן טל גננסיה תחתום קדנציה מוצלחת עם רווחי שיא, וביקורת על המחירים הגבוהים. הודעתה נמסרה חצי שנה מראש כדי להשאיר זמן לחפיפת המחליף
כפי שפורסם לראשונה בכלכליסט, מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה, הגישה את התפטרותה והודיעה ליו"ר הדירקטוריון על כוונתה לסיים את תפקידה עד סוף השנה. בן טל-גננסיה ציינה כי על רקע התקופה המורכבת שבה נמצא ענף התעופה בישראל ומתוך כוונה לאפשר לחברה למצוא לה מחליף ראוי ולבצע תהליך חפיפה מסודר, היא מעדכנת את הדירקטוריון כמעט חצי שנה לפני עזיבתה.
בהודעה הרשמית מסרה בן טל גננסיה: "לאחר כשני עשורים מלאים עשייה וגאווה באל על, וכשלוש וחצי שנים אינטנסיביות במיוחד כמנכ"לית, אני חשה כי זו עת לפתוח פרק חדש. אני מודה מעומק הלב לאנשי אל על ולחברי ההנהלה על מקצוענותם ומסירותם יוצאת הדופן. בשעות מורכבות וקשות הם נתנו את הכל לטובת הלקוחות ולטובת המדינה. תודה גדולה גם לבעלי המניות, לדירקטוריון, ללקוחות ולשותפינו העסקיים בארץ ובעולם שליוו אותנו בדרך. יחד חוללנו מהפכה באל על, ואני בטוחה שהחברה תמשיך להמריא לשיאים חדשים".
בן-טל גננסיה מונתה לתפקיד באפריל 2022. לפני כן שימשה כסמנכ"לית מסחר וקשרים תעופתיים בחברה, ולפני כן כראש אגף ניהול הכנסה בחטיבת המסחר וקשרים תעופתיים. היא נמצאת כבר 18 שנה בתפקידים שונים באל על ולפני כן ייעצה לחברה כיועצת חיצונית מטעם חברת TASC שבה עבדה במשך 9 שנים. בחודש מרץ האחרון מימשה בן טל-גננסיה אופציות ומכרה מניות ב-8 מיליון שקל, כשבעקבות המכירה ירדה מניית החברה ב-4%.
בן טל-גננסיה תחתום באל על קדנציה מוצלחת מבחינת בעלי המניות, כאשר בתקופת כהונתה נהנתה החברה מרווחי שיא. אלה הגיעו בין היתר אחרי שחברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לישראל וממנה בפרקי זמן שונים מאז 7 באוקטובר והשאירו את הזירה לחברות המקומיות ובראשן אל-על.
כמו כן הובילה בן טל-גננסיה התייעלות משמעותית ומספר מהלכים עסקיים שתרמו אף הם לשיפור בתוצאות, בהם צמיחה במספר חברי מועדון הנוסע המתמיד, גידול בצי המטוסים, וכן הקטנה של מצבת העובדים בחברה. כל אלה הובילו לזינוק חד במניית אל-על.
לצד הזינוק ברווחיות התמודדה החברה עם ביקורת על מחירי הטיסות, שאחריה הודיעה החברה על אסטרטגיה של מחירי טיסה קבועים לארבעה יעדים שישמשו תחנת מעבר לארצות אחרות. ביקורת נוספת נגד אל על נרשמה במלחמה עם איראן, כשעם פתיחת השמיים אחרי המלחמה נרשמו עומסים כבדים במוקדי החברה ולקוחות התלוננו שלא הצליחו לתפוס טיסה חזרה ארצה למרות שהיו ברשותם כרטיס טיסה.





























