סגור

פיילוט: מטהר האוויר נגד קורונה של אורה יותקן ב-100 בתי ספר בישראל

אורה סמארט אייר קיבלה באוקטובר את אישור משרד הבריאות לשימוש בטכנולוגיה שלה בחללים סגורים; החברה תיכלל בפיילוט של משרד החינוך להתקנה ראשונית של מערכות בכיתות ב-1.6 מיליון שקל

פיילוט ראשון ליצרנית מסנני האוויר אורה סמארט אייר, שמניותיה נסחרות בבורסה של תל אביב. החברה זכתה בפיילוט של משרד החינוך ותספק מערכות טיהור אוויר בכיתות לימודים ב-50 עד 100 בתי ספר באזור ירושלים תמורת 1.6 מיליון שקל.
החברה תספק את המסננים המיוחדים שלה שמיועדים לחסל נגיפים וחיידקים, ובהם את זני הקורונה, ותעניק אחריות של 12 חודשים על המערכות, לרבות החלפת החלקים המתכלים. מניית החברה קופצת בכ-6% בשעה זו לשווי שוק של 195 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
מטהר אוויר מתוצרת אורה Aura Smart Air
מטהר אוויר מתוצרת אורה Aura Smart Air
מטהר אוויר מתוצרת אורה סמארט אייר
(צילום: Aura)
אורה סמארט אייר מעריכה שמשרד החינוך פרסם את המכרז במטרה לבחון אפשרות לפריסת מערכות טיהור אוויר בכלל כיתות הלימוד וגני הילדים שבאחריות משרד החינוך. לפני כחודשיים אישר משרד הבריאות את השימוש במטהרי האוויר של החברה בחללים סגורים.
להערכת אורה סמארט אייר, נוצר לה יתרון יחסי לעומת מתחרים זרים בהתמודדות במכרזים מקומיים של משרדי הממשלה. זאת בין היתר בשל העובדה שהחברה מפתחת ומייצרת את מוצריה בישראל, ויש ביכולתה לעמוד בטווחי אספקה מהירים.
אביעד שניידרמן, מנכ"ל אורה סמארט אייר, אמר היום: "השימוש במערכות החברה יהיה כלי נוסף לקובעי המדיניות לצמצום מהלכים קיצוניים כדוגמת סגר מלא. בארצות הברית ובגרמניה אנחנו נתקלים במכרזים רבים לבתי ספר, גנים ומוסדות חינוך עבור מערכות לניטור וטיהור אוויר בכיתות הלימוד".
לדברי שניידרמן, "כ-2.5 מיליון תלמידים ומורים בישראל פוקדים בכל יום את כיתות הלימוד הצפופות, ומשרד החינוך רוצה להגן עליהם בכל האמצעים האפשריים, ולדאוג לכך שמערכת החינוך לא תהווה מוקד האצה של התפרצות הווריאנטים השונים".