סגור

משרד הבריאות אישר שמטהר האוויר של אורה משמיד קורונה בחלל סגור

האגף למכשור רפואי במשרד הבריאות התבסס על ניסויים שערכה אורה סמארט, כולל ניסוי שעליו דיווחה בשבוע שעבר שהגיע ליעילות של כמעט 100% בנטרול קורונה בחלל סגור; כעת מתכננת החברה להתקדם לשיווק מטהר האוויר שלה לגופים מוסדיים

משרד הבריאות אישר את מטהר האוויר להשמדת נגיף הקורונה בחללים סגורים שפיתחה יצרנית מטהרי האוויר הישראלית אורה סמארט אייר.
אורה סמארט, שמפתחת מטהרי אוויר שמשמידים חיידקים ונגיפים, דיווחה הבוקר (א') על קבלת האישור. זאת לאחר שבשבוע שעבר הודיעה על הצלחה בניסוי שערכה בקליפורניה ובו השיג המכשיר שלה יעילות של 99.99% בהשמדת נגיפים כדוגמת נגיף הקורונה (SARS COV-2) בחללים סגורים. החברה הגישה את תוצאות הניסוי בשבוע שעבר לאגף למכשור רפואי (אמ"ר) במשרד הבריאות והבוקר דיווחה על קבלת תשובה חיובית.
בכוונת החברה להשתמש בתוצאות הניסויים ובאישור שקיבלה ממשרד הבריאות כדי להתחיל ולשווק את מכשירי טיהור האוויר שלה לגופים מוסדיים בארץ. היא מעריכה כי האישור ממשרד הבריאות צפוי להעניק לה יתרון על גופים אחרים, בהתמודדות לאספקת המערכות באספקתו למשרד החינוך ומשרד הבריאות.
בהודעתה פירטה אורה סמארט כי בינואר השנה הוקמה על ידי משרד הבריאות ועדת היגוי לאיתור פתרונות טכנולוגיים לחיטוי אוויר במרחבים סגורים. פורסם בעניין קול קורא והצוות של המשרד בחן הצעות של 27 חברות לפתרונות טכנולוגיים לטיפול באוויר במרחבים סגורים.
הוועדה קבעה שמטהר האוויר של אורה סמארט עומד בקריטריונים שנועדו לסווג את המוצרים המומלצים לטיהור אוויר בחללים סגורים ולכן מאושר ע"י משרד הבריאות כמערכת אפקטיבית ומומלצת לחיטוי אוויר במרחבים סגורים.
מניית אורה אייר סמארט מטפסת הבוקר בבורסה ב-5%. מתחילת החודש עלתה המניה ב-22.6%. החברה הונפקה ביוני השנה והמנייה שלה עלתה ב-33% מאז. שווי השוק הנוכחי של החברה עומד על כמעט 224 מיליון שקל. אורה סמארט אייר סיכמה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 20.7 מיליון שקל, כאשר בשורה התחתונה רשמה הפסד של 9.2 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
מטהר אוויר מתוצרת אורה Aura Smart Air
מטהר אוויר מתוצרת אורה Aura Smart Air
מטהר אוויר מתוצרת אורה
(צילום: Aura)