סגור
אלדד פרשר 2016
אלדד פרשר, יו"ר סולגרין (צילום: אביגיל עוזי)

המוסדיים מערימים קשיים על חבילת התגמול של אלדד פרשר כיו"ר סולגרין

סולגרין, שמבקשת לאשר ליו"ר החדש של החברה שכר בעלות שנתית של 1.7 מיליון שקל תמורת 40% משרה, נאלצה לדחות את אסיפת בעלי המניות בשל התנגדות לעדכון מדיניות התגמול בחברה

מכשול בדרך לעדכון מדיניות התגמול: חברת האנרגיה המתחדשת סולגרין דחתה את אסיפת בעלי המניות שתוכננה להתכנס מחר. זאת, כדי שתוכל למצות את הדיון עם בעלי המניות שמסתייגים מחבילת התגמול שביקשה החברה לאשר ליו"ר החדש אלדד פרשר.
על פי הצעת החברה, עלות העסקתו השנתית של פרשר צפויה להגיע ל־1.7 מיליון שקל, מהם 906 אלף שקל עלות השכר השנתי ו־833 אלף שקל בתשלום מבוסס מניות. פרשר התמנה לתפקיד ב־10 ביולי על רקע ביצועיה הירודים של מניית סולגרין, שטרם כניסתו לחברה איבדה 61% משווי השיא שלה, 1.15 מיליארד שקל, שנרשם בפברואר 2021 ונסחרה לפי שווי של 449 מיליון שקל.
סולגרין ביקשה לאשר באסיפה את מדיניות התגמול של החברה וכחלק מכך את תנאי העסקתו של פרשר. לפי הצעת החברה, פרשר צפוי לכהן בהיקף של 40% משרה, ובתמורה יהיה זכאי לשכר חודשי של 50 אלף שקל. בנוסף, הוא יהיה זכאי להקצאה של 434,575 אופציות ללא תמורה בשווי הוגן של 2.5 מיליון שקל. שליש מהאופציות צפויות להבשיל בעוד שנה, שליש נוסף בעוד שנתיים והשאר בחלוף שלוש שנים. מחיר המימוש של האופציות נקבע על 16.66 שקל, אמנם גבוה ב־6% ממחיר המניה בעת קביעתן, אך כיום האופציות כבר מצויות בתוך הכסף כשמחירן נמוך ב־3% ממחיר מניית החברה בסוף השבוע האחרון: 17.23 שקל.
בנוסף לקרן ג'נריישן שמחזיקה ב־51% ממניות סולגרין, מחזיקים במניית החברה גם כמה גופים מוסדיים, בהם הפניקס (15%), כלל ביטוח ומגדל (8% כל אחת) ומיטב (5%). חלק מהמוסדיים הביע הסתייגות ממדיניות התגמול הכללית שסולגרין ביקשה לעדכן ומחבילת התגמול שביקשה להעניק לפרשר, וביקש לתקנה.
בין הסעיפים שנמצאו בעייתיים: גובהו של התגמול המוצע ביחס להיקף המשרה, כמו גם מועדי הבשלת האופציות ומנגנון ההאצה שלהן שמאפשר לפרשר לקבל שליש מחבילת האופציות במקרה של שינוי השליטה בחברה. זאת בנוסף לכמה מהסעיפים במדיניות התגמול הכללית, בהם הגמישות שניתנה לדירקטוריון לקביעת תנאי התגמול לנושאי המשרה בחברה, ובהם היו"ר והמנכ"ל, צמצום היקפו המינימלי של רכיב התגמול הקבוע בשכרם של נושאי משרה מ־50% ל־40%, ומשך תקופת ההודעה המוקדמת ומענקי הפרישה וההסתגלות לנושאי המשרה.
פרשר, לשעבר מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, כיהן במועד כניסתו לתפקיד יו"ר סולגרין גם כיו"ר חברת הנדל"ן המניב גב־ים, יו"ר חברת קמעונאות האונליין קוויק וכן כיו"ר ועדת ההשקעות של הפניקס, אך בשבוע שעבר הוא עזב את תפקידו בגב־ים.
מינויו כיו"ר סולגרין עורר ביקורות בשוק, הן עקב עלות שכרו הכוללת בשלוש החברות הציבוריות שהיתה צפויה להגיע לכ־7 מיליון שקל (עלות שכרו כיו"ר ועדת ההשקעות בהפניקס לא פורסמה) והן מכיוון שתפקידו בהפניקס במקביל לתפקידיו האחרים עלול להוביל לניגודי אינטרסים.
סולגרין נסחרת כיום באחוזת בית לפי שווי של 484 מיליון שקל - שיפור של 7% מאז כניסתו של פרשר לתפקיד בחודש שעבר, ונהנתה מההתאוששות של שוקי המניות ובפרט של חברות האנרגיה המתחדשת בשבועות האחרונים. למרות ההתאוששות, שווייה נמוך כיום ב־37% מהשווי שנרשם בתחילת השנה - הירידה החדה ביותר שנרשמה מקרב חברות האנרגיה הירוקה הקלאסיות (שמפיקות חשמל מרוח ושמש) הנסחרות בתל אביב. זאת, כשמדד ת"א־קלינטק שבו נכללת סולגרין איבד מתחילת השנה 11% בלבד.