סגור

אלדד פרשר מונה ליו"ר סולגרין: נהנה מכל תפקידיו משכר של פי שניים לעומת הבנק

מנכ"ל מזרחי־טפחות לשעבר מונה ליו"ר חברת האנרגיה המתחדשת בעלות שכר צפויה של 1.7 מיליון שקל, בנוסף ל־5.3 מיליון מתפקידים נוספים

אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי־טפחות עד יוני 2020, מוסיף תפקיד למאגר תפקידיו: יו"ר חברת האנרגיה הירוקה סולגרין, שבשליטת קרן ההשקעה בתשתיות ג'נריישן קפיטל. עלות שכרו של פרשר צפויה להיות 1.7 מיליון שקל. בצירוף עלות השכר שפרשר מקבל עבור שאר תפקידיו — יו"ר חברת הנדל"ן המניב גב־ים, יו"ר חברת קמעונאות האונליין קוויק ויו"ר ועדת ההשקעות של חברת הביטוח הפניקס – שעומדת על 5.3 מיליון שקל, הוא צפוי ליהנות משכר שנתי בעלות של 7 מיליון שקל. זאת לעומת 3.96 מיליון שקל ב־2020, השנה האחרונה לכהונתו כמנכ"ל הבנק.
פרשר מחליף בסולגרין את גל בוגין, שכיהן כיו"ר 3.5 שנים — החלפה שמגיעה על רקע הביצועים הבעייתיים של מניית החברה. שווייה של סולגרין כיום 449 מיליון שקל, צלילה של 61% מפברואר 2021 ושל 41% מתחילת השנה. מדובר בירידה החדה ביותר מקרב חברות האנרגיה הירוקה הקלאסיות (שמפיקות חשמל מרוח ושמש) הנסחרות בתל אביב, לעומת מדד ת"א־קלינטק, שבו היא נסחרת, שירד מתחילת השנה ב־16% בלבד.
החברה נימקה את החילופים בכך ש"מינוי יו"ר פעיל, שהוא דמות בולטת ומוערכת במשק, בעל היכרות מעמיקה עם שוק ההון, ניסיון רב במימון וניסיון ניהולי, עסקי ופיננסי משמעותי ומוכח, יעניק מענה ראוי וכולל לצורכי החברה והאתגרים העומדים בפניה". עוד ציינה החברה כי עלות העסקת פרשר תהיה קטנה מזו של בוגין.
באוגוסט צפויה אספת בעלי המניות של סולגרין לאשר את תנאי ההעסקה של פרשר ואת הסדר הפרישה של בוגין. פרשר צפוי לכהן ב־40% משרה תמורת שכר חודשי של 50 אלף שקל. בתנאי העסקתו לא נכללה זכאות למענק שנתי או אחר, אך צוין כי ייתכן שיהיה זכאי למענקים עתידיים, בהתאם למדיניות התגמול של החברה המאפשרת זאת. בנוסף לכך פרשר יהיה זכאי להקצאת אופציות, שלאחר מימושן יהוו כ־1.5% ממניות החברה. עלות העסקתו השנתית הכוללת של פרשר צפויה, אם כן, להיות מורכבת מ־906 אלף שקל עלות שכר שנתית ו־833 אלף שקל בתשלום מבוסס מניות.
שוויין ההוגן של האופציות שיקבל פרשר הוא 2.5 מיליון שקל, כששליש מהן צפויות להבשיל בחלוף שנה מאוגוסט הקרוב, שליש נוסף בחלוף שנתיים והשאר בחלוף שלוש שנים. מחיר המימוש נקבע ל־16.66 שקל — אמנם מחוץ לכסף כיום, אך לא רחוק ממנו וגבוה רק ב־3.5% ממחיר הנעילה של מניית סולגרין בסוף השבוע שעבר (16.09 שקל).
בוגין כיהן כיו"ר במשרה מלאה, ועלות התגמולים השנתית שקיבל הגיעה ל־2.3 מיליון שקל, מהם דמי ניהול של 1.2 מיליון שקל, מענק שנתי של 600 אלף שקל ותשלום מבוסס מניות של כ־480 אלף שקל, יחד עם כ־60 אלף שקל הוצאות רכב.
בוגין עבר למשרת יועץ, שבה יכהן עד סוף החודש הבא, תמורת 100 אלף שקל בחודש. בהתאם להסכם שלו כיו"ר, להסכם הפרישה ועבור מתן שירותי הייעוץ, עלות העסקתו ב־2022 צפויה להגיע ל־2.4 מיליון שקל, מהם 800 אלף שקל דמי ייעוץ; 600 אלף שקל כמענק, מחציתם כמענק פרישה; ו־964 אלף שקל כתשלום מבוסס מניות. מחיר המימוש שנקבע לאופציות של בוגין גבוה מזה של פרשר — 33 שקל עבור 76% מהן ו־17.9 שקל עבור השאר.
ב־2021 הגיעה עלות שכרו של פרשר בגב־ים ל־3.6 מיליון שקל עבור 65% משרה. בקוויק הגיעה עלות העסקתו ל־1.7 מיליון שקל, ועלות שכרו כיו"ר ועדת ההשקעות בהפניקס לא פורסמה.
סולגרין עוסקת בייזום, פיתוח, מימון, הקמה, ניהול והפעלה של מערכות לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות, באמצעות טכנולוגיה פוטו־וולטאית, ושל מערכות אגירת אנרגיה. עיקר פעילותה בישראל, אך היא פעילה גם באיטליה, ונמצאת בשלבי ייזום והקמה של פרויקטים גם בארצות הברית, יוון וגרמניה.
ברבעון הראשון השנה הגיעו הכנסות סולגרין ל־13.5 מיליון שקל, שיפור של 87% לעומת הרבעון המקביל, ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת (FFO) עמד על 5.7 מיליון שקל, לעומת 2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. במהלך השנה ניהלה סולגרין מגעים למיזוג עם חברת סינרג'י, שעוסקת גם היא באנרגיה מתחדשת, לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל לחברה המשותפת, אך בסוף מאי הודיעה על הפסקתם.