סגור
מייקי זלקינד ממנהלי אלקו ו אלדד פרשר מנכ"ל בנק מזרחי טפחות
מימין: מייקי זלקינד ואלדד פרשר (צילום: ישראל הררי, עמית שעל)

נחשף בכלכליסט
מייקי זלקינד מונה ליו"ר גב ים במקום אלדד פרשר

זלקינד, מבעלי המניות הגדולים בדסק"ש, בעלת השליטה בשרשור בגב ים, נבחר היום לתפקיד. הוא יחליף את אלדד פרשר, ששימש בעבר כמנכ"ל בנק מזרחי, ויפרוש עתה מדירקטוריון גב ים אחרי שנה וחצי כיו"ר

מייקי זלקינד מונה ליו"ר דירקטוריון גב ים, כך דיווחה הבוקר החברה לבורסה. זלקינד יחליף את אלדד פרשר, לשעבר מנכ"ל בנק מזרחי, שכיהן בתפקיד בשנה וחצי האחרונות ויפרוש כעת מדירקטוריון גב ים. מינויו המסתמן של זלקינד לתפקיד נחשף בכלכליסט. פרשר יתחיל במקביל כהונה בחברת האנרגיה הירוקה סולגרין.
מייקי זלקינד ואחיו דני הם מבעלי המניות הגדולים בקבוצת דסק"ש. הם מחזיקים 29.9% בדסק"ש ששולטת בגב ים דרך החברה הבת נכסים ובניין.
פרשר מונה כדירקטור בגב־ים בסוף 2020, בעת שהתרחש מאבק על השליטה בחברה בין נכסים ובניין מקבוצת דסק"ש לבין איש העסקים אהרון פרנקל.
היוזמה למנות את פרשר ליו"ר היתה של פרנקל, אך באופן לא פורמלי היא קיבלה גם את ברכתו של צחי נחמיאס, בעל השליטה (38%) בחברת הנדל"ן המניב מגה אור שמחזיקה ב־29.9% ממניות דסק"ש, והיא בעלת המניות הגדולה בדסק"ש לצד אלקו של האחים זלקינד.
קרב השליטה בין הצדדים היה ארוך וממושך והוא הסתיים כשנכסים ובניין רכשה את המניות של פרנקל בגב־ים (37.2%) תמורת כ־3 מיליארד שקל, בעסקה שהניבה לפרנקל רווח של יותר מ־1.5 מיליארד שקל. בכך עלתה נכסים ובניין לאחזקתה הנוכחית. לאורך כל התקופה, פרשר שימש יו"ר גב־ים.