דלתא מותגים: ההכנסות והרווח עלו ב-2024, תחלק דיבידנד נוסף של 30 מיליון ש'
ההכנסות עלו אשתקד ב-26% ל-1.2 מיליארד ש', הרווח הנקי עלה ב-37% ל-159 מיליון ש', אך ירד ברבעון הקודם, בעוד ההכנסות עלו; דירקטוריון דלתא אישר חלוקת דיבידנד נוסף בגין תוצאות הרבעון הרביעי, שמתווסף לדיבידנד של 264 מיליון ש' שחולק בשאר הרבעונים אשתקד
דלתא מותגים חתמה את שנת 2024 עם עלייה בהכנסות וברווחים. הכנסות החברה צמחו ב-26% והסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל. הרווח הנקי זינק ב-37% ל-159 מיליון שקל לעומת שנת 2023.
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בגין הרבעון הרביעי של 2024 בסך של 30 מיליון שקל. סכום זה מתווסף לדיבידנד בהיקף 264 מיליון שקל שחולק בשאר הרבעונים של 2024, וכולל דיבידנד מיוחד של 200 מיליון שקל, לאור הרווחיות הגבוהה ותזרים המזומנים החזק של החברה בשנתיים האחרונות.
דלתא רשמה ברבעון הרביעי צמיחה של 19% בהכנסות, שהסתכמו ב-377 מיליון שקל. הרווח הנקי נחלש ב-6% ל-60.6 מיליון שקל.
עלות שכרה של ענת בוגנר מנכ"לית דלתא מותגים עמדה בשנת 2024 על 3.4 מיליון שקל, מתוכם 1.08 מיליון תשלום מבוסס מניות ו-617 אלף שקל מענק.
המכירות השנתיות בחנויות הזהות (201 חנויות), כולל אתרי האונליין של המותגים דלתא, פיקס, פאנטה ריי ו-ויקטוריה'ס סיקרט עלו בשיעור של 19% לעומת שנת 2023.
ללא אתרי האונליין רשמו החנויות הזהות עלייה בשיעור של 17.8% בשנת 2024 לעומת שנת 2023.
מכירות אתרי הסחר של החברה, כולל אתר הסחר של המותג Bath&Body works שהושק באפריל האחרון, צמחו ב-29% בשנת 2024 ל-176.5 מיליון שקל, והיוו 14.4% מכלל מכירות החברה, לעומת מכירות של 136.5 מיליון שקל שנה קודמת.
במהלך השנה ייפתחו 24 חנויות של כלל מותגי הקבוצה, ועד דצמבר 2027 עתידות לפעול 277 חנויות.
פעילות המותג ויקטוריה'ס סיקרט כוללת חמש חנויות ואתר סחר מקוון שהחל לפעול בחודש דצמבר 2022. באפריל השיקה דלתא גם חנויות פיזיות של המותג שכולל כיום חמש חנויות.
פעילות המותג Bath&Body works החלה אף היא באפריל האחרון וכוללת שמונה חנויות ואתר סחר מקוון. במהלך שנת 2025 מתכננת החברה לפתוח עוד ארבע חנויות של המותג ויקטוריה'ס סיקרט, ועוד תשע חנויות של Bath&Body works.
ויקטוריה'ס סיקרט ו-Bath&Body works תרמו 108 מיליון שקל למכירות הקבוצה בשנת 2024, עלייה של 500% לעומת 2023 שבה פעל רק אתר האונליין של ויקטוריה'ס סיקרט ללא חנויות.
הפדיון החודשי הממוצע בחנויות המותגים הבינלאומיים עמד על 3,832 שקל למ"ר לעומת 2,235 שקל למ"ר בחנויות ההלבשה התחתונה.
דלתא נהנתה מביקושים גבוהים השנה, בין היתר של מוצרי הקוסמטיקה החדשים של ויקטוריה'ס סיקרט ו-Bath&Body works. אלה מאופיינים ברווח גולמי גבוה מהרווח הגולמי של מוצרי ההלבשה התחתונה.
שיעור הרווח הגולמי הממוצע של מוצרי האווירה והטיפוח עומד על 55%-62% וזאת ביחס לשיעור רווח גולמי של 54%-57% במוצרי ההלבשה לנשים.
הודות הכניסה לקטגוריה החדשה עם המותגים הבינלאומיים, הציגה דלתא עלייה של 28% ברווח הגולמי השנתי ל-722 מיליון שקל.
בשל הביקושים הגבוהים למותגי החברה לא נזקקה החברה לבצע הנחות עמוקות. עם זאת, שיעור הרווח הגולמי מהמכירות עלה בכ-0.9% בלבד בשל התייקרות עלויות ההובלה ופיחות של שער השקל אל מול הדולר.
פתיחת הרשתות החדשות הכבידה על הוצאות המכירה והשיווק של דלתא והן עלו ב-23% ל-485 מיליון שקל. שיעורן מהמכירות קטן ל-40.8% לעומת 41.7%, בשל תרומת המותגים הבינלאומיים שנשענים על מערך תפעולי קבוע וכן העלייה במכירות החנויות הזהות ובמכירות האונליין.
העלייה במכירות וברווח הגולמי והירידה באחוז הוצאות המכירה והשיווק ביחס למכירות, הזניקו את הרווח התפעולי השנתי ב-40% ל-217 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות עלה ל-18.2% לעומת 16.4% בשנת 2023.