סגור
צחי אזר מנכ"ל יונט
צחי אזר (צילום: הפועל חולון)

צו עיקול על רכוש שלושת בעלי השליטה ביונט קרדיט - בהיקף של 10 מיליון שקל

לאחר החקירות, המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו הטילה צו עיקול על רכושם של צחי אזר, שי פנסו ושלמה אייזיק; הצו ניתן בעקבות מספר תביעות ייצוגיות שהוגשו נגד החברה על ידי בעלי מניות בחברה; סך הנכסים האבודים של יונט קרדיט מסתכם ב-98 מיליון שקל

המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו הטילה עיקול בהיקף של 10 מיליון שקל על רכושם של שלושת בעלי השליטה ביונט, צחי אזר (12.5%), שי פנסו (14.1%) ושלמה אייזיק (9.9%). העיקול הוטל לפני שבועיים והיום (ב') הוסר ממנו צו איסור הפרסום. בפרוטוקול בית המשפט ציטט עו"ד ליאור להב את כלכליסט בנוגע לחשד לכך שבעלי השליטה מנסים להסתיר נכסים.
צו העיקול ניתן בעקבות מספר תביעות ייצוגיות שהוגשו נגד החברה על ידי בעלי מניות בחברה. חשש המשקיעים הוא כי שלושת בעלי השליטה, ששולטים על ידי החברה גם דרך חברת יונט הפרטית (28.7%), יפעלו לנקז ממנה את כל הנכסים שעשויים להיות חלוטים לטובת פיצויים עתידיים. למרות הנאמר, צו העיקול שהוטל על ידי השופטת אורלי מור אל לא יחול על משכורות וחשבונות עו"ש/חח"ד וחשבונות משותפים עם אחרים שאינם צד לבקשה.
צו העיקול שנקבע נגד יונט עלול שלא להספיק לתובעים. סך הנכסים האבודים של יונט קרדיט מסתכם ב-50 מיליון שקל שנלקח על ידי בעלי העניין ללא אישור, 10.6 מיליון שקל בצ'קים שנעלמו בסניף יונט שבעיר נצרת, ולאלו מצטרפים עוד 37 מיליון שקל שניתנה למשפחת זועבי מנצרת ללא יכולת השבה. כלומר סך כל החובות האבודים מסתכמים בכמעט 98 מיליון שקל, בעוד ההון העצמי של החברה, נכון לסוף 2021, הסתכם בפחות מ-78 מיליון שקל.
צו העיקול הוטל ב-14 ביולי 2022, כך שהתפטרותו של אייזיק מהדירקטוריון ומתפקיד סגן היו"ר נעשתה לאחר מתן העיקול. אייזיק התפטר לאחר שלפני שבועיים נחקרו ברשות ני"ע בעלי השליטה. גם שר האוצר לשעבר משה כחלון, שכיהן במשך שנה ועד יוני האחרון כיו"ר החברה, נחקר במשרדי הרשות.
חקירתו של כחלון במשרדי הרשות נמשכה יותר מעשר שעות, משעות הבוקר ועד שעות הערב המאוחרות. כחלון חשוד כי ידע על המעשים בהם חשודים חלק מבעלי השליטה בחברת האשראי החוץ בנקאי, וכי לא דיווח עליהם בזמן אמת.