סגור

לפני הצ'ק השמן לפרנקל: נכסים ובניין תרשום רווח של מיליארד שקל על גב־ים

נכסים ובניין עלתה לאחזקה של 49% בגב־ים בעקבות הצעת רכש, והיא צפויה לרשום בדו"חות הרבעון הראשון רווח הון גדול. הדבר יקל עליה לשלם 3.1 מיליארד שקל עבור האחזקות של אהרון פרנקל בגב־ים

נכסים ובניין שבשליטת דסק"ש הודיעה אתמול שתהפוך לבעלת השליטה בחברת הנדל"ן המניב גב־ים, כשנתיים לאחר שפורמלית הפסיקה להיות חברה שבה יש גרעין שליטה. לפי הודעת נכסים ובניין שבניהול דורון כהן, הצעת הרכש למניות בשיעור של 5% מגב־ים, נענתה, ואפילו מעבר למצופה, ונכסים ובניין תשלם תמורת המניות 439 מיליון שקל - מחיר של 41 שקל למניה - ותעלה לאחזקה של 49.5% בגב־ים.
הדבר יוביל לכך שגב־ים תאוחד בדו"חות הכספיים של נכסים ובניין, והאחרונה תרשום רווח הון כתוצאה מהפער שבין שווייה בספרים של גב־ים לבין שווי השוק שלה. נכון להיום, מדובר על צפי לרווח של 1.1 מיליארד שקל שתרשום גב־ים ברבעון הראשון של 2022.

רווח משמעותי זה יאפשר לה לשלם 3.1 מיליארד שקל, שהם כמיליארד דולר, לאהרון פרנקל עבור אחזקתו (37.2%) בגב־ים, ובכך להביא לסיומו את מאבק השליטה בגב־ים. עבור פרנקל מדובר בסיבוב חלומי, והוא ירשום רווח של כ־1.1 מיליארד שקל, המשקף תשואה של 100%, על השקעה שאותה החל לבצע במחצית הראשונה של 2020. כעת נותר לראות לאן מועדות פניו של פרנקל, שכבר ביצע סיבוב קודם באירונאוטיקס, שממנה נפרד ברווח של 90 מיליון שקל שאותו ייצר בתוך פחות משנה.
לאחר השלמת העסקה מול פרנקל, שהצלחת הצעת הרכש המדוברת היתה תנאי מקדים ומרכזי עבורה, נכסים ובניין תחזיק ב־86.7% נגב־ים, שנסחרת בשווי של 8.6 מיליארד שקל, זאת לאחר זינוק של 63% בשווייה ב־12 החודשים האחרונים. ההגעה לנתח שכזה עלתה לנכסים ובניין הרבה כסף. לאחזקה של 44.5%, זו שהיתה לה טרום הצעת הרכש, הגיעה נכסים ובניין באמצעות השקעה של 830 מיליון שקל ברכישת מניות באפריל האחרון. טרם ביצוע הרכישות האלה, החזיקה נכסים ובניין ב־29.9% ממניות גב־ים, שרשומות בספרים בשווי של 1.4 מיליארד שקל. כלומר, ההשקעה הכוללת שלה עבור 86.7% מגב־ים תעמוד על 5.77 מיליארד שקל, בעוד שווי השוק הנוכחי של נתח המניות הזה עומד על 7.4 מיליארד שקל.
את הרכישה מפרנקל תממן נכסים ובניין, בין היתר, באמצעות 850 מיליון דולר שקיבלה ממכירתו של בניין HSBC בניו יורק, מכירת בית נכסים בתל אביב ב־390 מיליון שקל, וכן ממכירת נכסים נוספים, כמו בית רומנו, בעיר.
1 צפייה בגלריה
מייקי זלקינד אהרון פרנקל דניאל זלקינד
מייקי זלקינד אהרון פרנקל דניאל זלקינד
מימין: מייקי זלקינד אהרון פרנקל ודניאל זלקינד
(צילום: ויקיפדיה, ישראל הררי )