סגור
ענת גואטה ו אלפרד אקירוב
ענת גואטה ואלפרד אקירוב (צילומים: עמית שעל, אוראל כהן)

בשל דרישה חריגה של רשות ני"ע: הבחירות לדירקטוריון כלל יידחו ביומיים

אסיפת בעלי המניות של החברה עמדה להחליט על הרכב הדירקטוריון הבוקר, אך נדחתה ליום חמישי בשל דרישת רשות ני"ע. בדיווח שהוציאה כלל בנושא היא לא ציינה מה היה הנימוק של הרשות לדחיית האסיפה, אך ברקע עומדת על פי הערכות קביעת הרשות שאקירוב לא יוכל להשתלט על כלל דרך אלרוב הציבורית

אסיפת בעלי המניות של כלל ביטוח, שעמדה להחליט על הרכב הדירקטוריון של החברה, נדחית ביומיים לדרישת רשות ני"ע. האסיפה תתקיים ביום חמישי.
מדובר בצעד חריג של הרשות, שבוע אחרי מכתב קשה ששלח אליה אלפרד אקירוב ובו האשים את יו"ר הרשות ענת גואטה באמירת דברים חסרי יסוד וחסרי אחריות לגביו. גואטה, באמצעות היועץ המשפטי של הרשות, שלחה מכתב שהבהיר כי הדברים שיוחסו אליה במכתב לא כוונו לאלרוב ואקירוב.
הבוקר ב-9:00 ננעלה למעשה ההצבעה של בעלי המניות, כולל המוסדיים. העיתוי של ההודעה מעלה שאלות רבות, שכן ניתן היה במובנים שונים לקבל אינדיקציות על עמדות בעלי המניות הגדולים בהצבעה.
על-פי הערכות, הנימוק להחלטה הוא חוסר התאמה מסויים שאותה מבקשת רשות ני"ע לבדוק בין הדיווח של אלרוב נדל"ן שבשליטת אקירוב, לגבי מכתב רשות שוק ההון אל החברה שנשלח שלשום, ובו הגבלות על אקירוב ברכישת השליטה בכלל ביטוח, לבין קבלת היתר רק באופן פרטי ולא דרך אלרוב.
בדיווח שהוציאה כלל ביטוח לא מצוין הנימוק של הרשות לדחיית האסיפה, אולם כן מצוין כי ההודעה התקבלה במשרדי החברה ב-27.12. כלומר הבוקר.
רשות ני"ע: "רשות ניירות ערך ממלאת את תפקידה כרגולטור על מנת לשמור על ציבור המשקיעים. דרישת רשות ניירות ערך לדחיית ועד האסיפה ב-48 שעות הנה על רקע פרסום דוח מיידי של חברת אלרוב לגבי החלטת רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון בסמוך לפני מועד האסיפה על מנת שיהיה למשקיעים זמן מספק לבחון את הדיווח וכן כדי לבדוק אם נדרש גילוי נוסף".
התגובה של הרשות תמוהה אף יותר מהצעד שלה. לא ברור מדוע המתינה הרשות להיום בבוקר, מועד נעילת האסיפה, כדי לדחות אותה. וזאת, אחרי שבעלי המניות כבר העבירו את ההצבעות שלהם. הנימוק של הרשות לתת למשקיעים זמן לבחון את הדיווח, הוא לא לגמרי ברור.