סגור
מטה בזק בחולון
מטה בזק בחולון (צילום: חן כליפא לוי צילומי אוויר)

עליית ערך ב-yes הקפיצה את הרווח הנקי של בזק ל-446 מיליון שקל

שיתוף פעולה עם פרטנר, עסקה עם טאבולה ועליית שווי של yes תרמו לקפיצה של 59% ברווח הנקי של קבוצת בזק ; הקבוצה אישררה את התחזית ל-2025 כולה; ההכנסות של yes עלו ב-1.3%, אך הרווח הנקי קפץ כמעט פי 18 בזכות עליית שווי לאחר הסכם עם פרטנר

קבוצת בזק סיכמה את הרבעון השלישי עם צמיחה של עשרות אחוזים ברווח הנקי, הודות להסכם שיתוף פעולה עם פרטנר, הסכם נוסף עם טאבולה ושיפור מסוים בתוצאות התפעוליות של חברת הטלוויזיה yes.
בזק גם מאשררת את התחזית ל-2025, עם רווח נקי מתואם של 1.5 מיליארד שקל ו-EBITDA מתואם של 3.9 מיליארד שקל.
הכנסות הליבה של החברה - ללא דמי קישוריות בסלולר (תשלום שמועבר בין חברות התקשורת ובוטל בהדרגה על ידי משרד התקשורת) וטלפוניה מסורתית - צמחו ב-1.7% ל-2 מיליארד שקל.
ה-EBITDA עלה ב-13.2% ל-996 מיליון שקל, הרווח הנקי זינק ב-59% והסתכם ב-446 מיליון שקל.
בזק, חברת התקשורת הגדולה בישראל, מורכבת משלוש חברות בנות: בזק קווי, המרכזת את הפעילות של האינטרנט הביתי והתשתיות, פלאפון ו-yes שפועלות תחת חברה אחת שמנהל אילן סיגל; ובזק בינלאומי.
ההכנסות של yes צמחו ב-1.3% ל-321 מיליון שקל. עם זאת, עליית שווי של החברה הובילה לזינוק בתוצאות: ה-EBITDA קפץ פי 3.7 ל-160 מיליון שקל, הרווח הנקי זינק כמעט פי 18 ל-213 מיליון שקל.
עליית השווי של yes נובעת משתי סיבות: הראשונה והמרכזית היא שיתוף פעולה עם פרטנר. yes פיתחה אפליקציה שתשמש את פרטנר ללקוחות הטלוויזיה שלה, בתמורה לתשלום חודשי עבור כל מנוי.
סך מנויי הטלוויזיה של yes הסתכם ב-565 אלף, עלייה של 2,000 מנויים לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. כמו כן yes חצתה את 100 אלף הלקוחות בסיבים אופטיים. בנוסף, חתמה yes על הסכם עם RGE וטאבולה לשיתוף פעולה בתחום הפרסום ששיפר את הערכת השווי.
1 צפייה בגלריה
אילן סיגל מנכ"ל yes
אילן סיגל מנכ"ל yes
אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes
(צילום: רמי זרנגר)
בזק קווי, החברה הגדולה מבין חברות הבנות בקבוצה, רשמה צמיחה של 2.2% בהכנסות הליבה לרמה של 991 מיליון שקל. למרות עלייה בהכנסות, הפחת והוצאות מימון שעלו הובילו את בזק קווי לרשום ירידה ברווחים. הרווח הנקי נחלש ב-17.5% ל-179 מיליון שקל.
החברה השלימה פריסת קווי תשתית סיב אופטי ל-2.9 מיליון משקי בית. סך הכל, לבזק 1.47 מיליון לקוחות באינטרנט הקווי - בקמעונאי (מכירה ישירות של בזק ללקוח) ובשוק הסיטונאי (כלומר השכרת השימוש בסיב לחברות מתחרות שמוכרות ללקוחות). מספר הלקוחות ירד ב-13 אלף ביחס לרבעון המקביל.
פלאפון הציגה צמיחה של 2.2% בהכנסות ל-517 מיליון שקל. ה-EBITDA עלה ב-8.6% ל-203 מיליון שקל, הרווח הנקי נותר על 38 מיליון שקל, ללא שינוי מהרבעון המקביל.
מספר המנויים הגיע ל-2.7 מיליון, עלייה של 22 אלף מנויים. מספר המנויים בחבילות דור 5 עמד על 1.3 מיליון. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) עמדה על 48 שקל - עלייה של שני שקלים מהרבעון המקביל.