סגור
מטה פייפאל סן חוזה קליפורניה PayPal
מטה פייפאל בסן חוזה קליפורניה (צילום: רויטרס)

לראשונה: פייפאל משיקה מטבע דיגיטלי משלה המבוסס על הדולר

המטבע, PayPal USD, ניתן להמרה בדולר לפי יחס של 1 ל-1, ולשימוש בכל רשתות התשלומים והמסחר, גם באמצעות ארנק דיגיטלי ובאפליקציות Web3; בפייפאל ציינו כי ניתן להמיר כל מטבע קריפטו למטבע שהושק עתה ולבצע המרה הפוכה; הוא יופעל על רשת הבלוקצ'יין של את'ריום

פייפאל PayPal השיקה מטבע דיגיטלי: חברת התשלומים מוציאה לדרך מטבע חדש המבוסס על הדולר (סטייבלקוין - stablecoin) שישמש לתשלומים בדיגיטל ושיהיה שמיש בכל רשתות התשלומים והמסחר, בארנקים דיגיטליים ובאפליקציות של רשת Web3.
המטבע החדש, PayPal USD, או בקיצור PYUSD, נתמך כולו בדולר אמריקאי, באג"ח ממשלת ארה"ב לטווח קצר או במזומנים שווי ערך. הוא ניתן להמרה בדולר ארה"ב לפי יחס של 1 ל-1.
לדברי החברה, החל מהיום לקוחות הרוכשים את המטבע החדש יוכלו להעביר את הטוקן לארנקים שלהם, להשתמש בו לתשלומים לגורמים פרטיים ולמימון רכישות מגורמים מסחריים.
עוד ציינה פייפאל כי ניתן להמיר ללא בעיה כל מטבע קריפטו אחר ל-PYUSD ובאותו אופן לבצע המרה לכיוון ההפוך.
"המעבר למטבעות דיגיטליים יוצר צורך במכשיר יציב שהוא גם דיגיטלי ושגם ניתן להמירו ללא בעיה לכסף פיאט (כסף מסורתי, שאינו דיגיטלי)", אמר דן שולמן (Dan Schulman), מנכ"ל פייפאל.
"המחויבות שלנו לחדשנות ולציות לחוק, והרקורד שלנו ביצירת חידושים עבור הלקוחות שלנו, מייצרים את הבסיס הנדרש לפיתוח התורם לצמיחה של תשלומי דיגיטל, באמצעות PayPal USD", הוסיף שולמן.
המטבע יופעל על רשת הבלוקצ'יין של את'ריום וינוהל עבור פייפאל בידי חברת הברוקראז' פקסוס (Paxos Trust Company) המתמחה בבלוקצ'יין. כדי לבנות את הביטחון של הלקוחות הפוטנציאליים, פקסוס מתכוונת לפרסם בשם פייפאל דוח חודשי על מצבו של המטבע ועל הרזרבות התומכות בו.