סגור

המוסדיים בלמו את שדרוג הבונוס של דמרי: "לא מידתי"

חברת הנדל"ן הורידה מסדר היום את ההצבעה על העלאת שיעור הבונוס למנכ"ל ובעל השליטה יגאל דמרי מ־2% מהרווח ל־3%, והכפלת התקרה ל־4 מיליון שקל. גורם בגוף מוסדי: "דמרי חברה מצוינת, אך ניסו להרחיב את התגמול בצורה לא פרופורציונלית"

הזינוק ברווחים לא עזר לבעל השליטה: המוסדיים בלמו את הבונוס של יגאל דמרי. חברת הבנייה למגורים הורידה מסדר יומה "למועד שטרם נקבע" את הכוונה להעלות ב־50% (מ־2% מהרווח ל־3%) את שיעור הבונוס שהיא אמורה לשלם לבעל השליטה (63.06%) והמנכ"ל, ולהכפיל את תקרת הבונוס לרף של עד 4 מיליון שקל. לפי שעה, לא ידוע אם ומתי יוחזר הדיון בשינוי מבנה התגמול של בעל השליטה בחברה.


לפי התוכנית, שאושרה על ידי ועדת התגמול בדירקטוריון החברה והובאה לאישור בעלי המניות, אמורה היתה י.ח דמרי להכפיל את תקרת הבונוס של בעל השליטה מ־2 מיליון שקל ל־3.96 מיליון שקל. זאת, בשנה שבה התוצאות הכספיות רשמו עלייה חדה, על רקע הזינוק החד במחירי הדיור. שווי השוק של י.ח דמרי אתמול עמד על מעל ל־4 מיליארד שקל.

2 צפייה בגלריה
יגאל דמרי 1
יגאל דמרי 1
יגאל דמרי
(עמית שעל)

במדד ת"א־בנייה היא החברה השלישית בגודלה, אחרי שיכון ובינוי וקבוצת אשטרום. מניית החברה טיפסה ב־48% מתחילת השנה וב־129% ב־12 החודשים האחרונים. עלות תנאי העסקתו של יגאל דמרי בשנה שעברה הסתכמה ב־4.78 מיליון שקל. היא הורכבה מדמי ניהול של 3.13 מיליון שקל, בונוס של 1.5 מיליון שקל ועלויות נוספות, של רכב, טלפון והוצאות נלוות, של 150 אלף שקל. בעלי המניות נדרשו לאשר לדמרי דמי ניהול והוצאות נלוות דומות בסכום של 3.28 מיליון שקל, כאשר בבונוס הוצע כאמור שינוי משמעותי.
כאמור, שיעור הבונוס שבעלי המניות נתבקשו לאשר אמור היה לטפס ב־50% משיעור של 2% מהרווח השנתי לפני מס (בכפוף לכמה התאמות), ל־3%. בנוסף, נתבקשו בעלי המניות לאשר שינוי בבסיס ובתקרת הרווח שבהם נכנס לפעולה מנגנון חישוב הבונוס. הבסיס, המינימום שרק מעליו יחושב הבונוס, היה אמור לעלות מ־80 מיליון שקל ל־100 מיליון שקל בשנה. התקרה של הרווח המקסימלי לחישוב הבונוס אמורה היתה לטפס מ־180 מיליון שקל ל־250 מיליון שקל.
בפועל, את המחצית הראשונה של 2021 סיימה י.ח דמרי ברווח נקי לפני מסים של 136.2 מיליון שקל, זינוק של 96% ביחס למחצית הראשונה של 2020. אפשר להבין שאם זו המחצית הראשונה שחלפה, הבסיס החדש המוצע, גם בהינתן התאמות שונות לנתון הרווח לפני מס, לא צפוי להוות מכשול לחישוב הבונוס לסיכום שנת 2021.

2 צפייה בגלריה
אינפו תנאי התגמול
אינפו תנאי התגמול
אינפו תנאי התגמול

היות שתוצאות הרבעון השני של החברה, שבו זינק הרווח הנקי ב־117% ל־60 מיליון שקל, מלמדות שגם המשך השנה עומד להיות רווחי ביותר, המוסדיים החליטו שלא לאשר את שינוי תנאי הבונוס. דמרי יוכל ליהנות מהבונוס במבנה הקיים, או להמשיך ולמשוך דיבידנד. במרץ השנה אישר הדירקטוריון דיבידנד של 50 מיליון שקל, שחולק באפריל. חלקו של דמרי בדיבידנד הסתכם ב־31.5 מיליון שקל.
בקרב המוסדיים נשמעה תרעומת על התנאים שנתבקשו לאשר. באחד הגופים המוסדיים אמרו אתמול כי מדובר בתנאים גבוהים מדי עבור מנכ"ל שהוא בעל שליטה. בגוף אחר ציינו כי "אנחנו אמנם מאוד אוהבים את החברה, הביצועים שלה מצוינים, אבל מה שרצו לאשר כאן הוא לא מידתי. בסופו של דבר, זו חברה שנשלטת על ידי בעל שליטה שהוא גם המנכ"ל. ניסו כאן להרחיב את מנגנון התגמול בצורה לא פרופורציונלית, והעלו את הבונוס בצורה חריגה ביחס למדדי הביצוע, לכן התנגדנו לנושא. צריך להיות איזון והוא הופר, אז החלטנו שלא לתת לזה יד".
המוסדיים העיקריים שמחזיקים במניות החברה הם חברת הביטוח כלל (7.9%), מיטב דש (5.3%), מגדל (5.2%), מנורה (4.3%) והראל (1.6%).
שני נושאים שהיו אקוטיים יותר להתנהלות השוטפת, כן אושרו באסיפה. מדובר בתנאי שכרם של שני בניו של בעל השליטה: חזי דמרי, המכהן כסמנכ"ל הרכש והלוגיסטיקה, ואופיר דמרי, מנהל מחלקת שינויי דיירים בחברה. תנאי העסקתו של חזי דמרי בשנה שעברה הסתכמו בעלות שכר של 900 אלף שקל ובונוס של 150 אלף שקל ובסה"כ: 1.05 מיליון שקל. תנאי העסקתו של אופיר דמרי עומדים על 492 אלף שקל ובונוס של עד 2 משכורות חודשיות.